Dit is al een paar dagen zo Wat kan helpen?

Ik ben al vanaf maandag misselijk heb toen ook al overgegeven gisteren kreeg ik diaree en moest ik weer overgeven en ben nog steeds misselijk . Zou dit buikgriep kunnen zijn ofso? En wat zou ik kunnen doen of wat zou helpen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Je hebt een buikgriepje, een gewoon griepje, of iets anders te pakken. Remedie: uitzieken. Pas als er na twee weken geen verbetering optreedt, of wanneer je lichaam anders reageert dan ooit eerder, wordt het nuttig een arts te raadplegen.

Het beste antwoord

Het zou buikgriep kunnen zijn. Daar is niet echt een behandeling voor. De één is misselijk en heeft alleen lichte diarree terwijl de ander braakt, erge diarree heeft en doodziek in bed moet blijven. Na 2 tot 5 dagen zou je je normaal gezien beter moeten voelen.

Wat je kan doen om de symptomen van buikgriep te verlichten:
•Drink voldoende en in kleine beetjes tegelijk, zeker als je moet overgeven. Je kan best water, thee of bouillon drinken. Fruitsap is af te raden omdat het diarree kan veroorzaken.
•Eet licht verteerbaar voedsel zoals yoghurt, witte rijst en wit brood. Rauwe groenten of vers fruit kun je beter mijden, want deze kunnen de darmen prikkelen
•Tegen de diarree kan je (loperamide) (Imodium) nemen. Gebruik het echter niet langer dan twee dagen. Als er bloed bij je diarree zit, heb je een bacteriële infectie opgelopen en mag je geen loperamide innemen.
•Tegen de misselijkheid kan je gember nemen of pepermunt. Muntthee helpt ook bij misselijkheid.

Als de symptomen niet geleidelijk aan verminderen moet je naar de huisarts voor verder onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt inderdaad op buikgriep. Dit gaat van zelf over. Lichte maaltijden (rijst wit brood appelmoes) eten en goed drinken. Als je vanaf nu nog 3 dagen echt diaree hebt moet je even de arts raadplegen.

Toegevoegd na 28 minuten:
Als je misselijk bent, is het toch verstandig om kleine beetjes te eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik iets doen tegen de misselijkheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er bestaat iets van dr Vogel tegen misselijkheid,, maar ik ben de naam even kwijt.
ORS is geen stop middel tegen diaree, zoals Platje beweerd, het vult het zout en vochtgehalte aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
platje bel de apotheek eens , en vraag wat ORS doet en daarna nog een reactie graag, ik wordt hier een beetje moe van.
Als dit al vanaf maandag gaande is zou ik de huisarts eens gaan bellen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja maandag was ik dus erg ziek maar dinsdag en woensdag ging al beter maar was nog steeds beetje misselijk en vanaf gisteren begon het zeg maar weer...
Misschien een bacterie of virus, laat iemand ORS voor je halen, dat zorgt ervoor dat je niet uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ors stopt de diaree. Dit is niet goed. Diaree heeft een functie namelijk. Ors is handig als je een tijd lang door omstandigheden niet snel naar de toilet kan. Als je dat wel kan, niet nemen.
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, ORS is alleen voor het op peil houden van het vocht in je lichaam. Dat doet niks aan de buikloop. Is gewoon water met een beetje zout en suiker. Als je gewoon thuis bent is dat helemaal niet nodig, alleen aan te bevelen als je op vakantie in de tropen ofzo zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Platje ORS is bedoeld om heel makkelijk vocht op te nemen in je lichaam. Kan je geen vocht meer opnemen dan droog je, zeker in combinatie met die diarree snel uit. Dit levert gelijk de volgende 'ziekte" op...door gebrek aan vocht stoppen je nieren met werking en vergiftig je jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok je kunt het ook met bouillon af. Maar zout en water is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ORS bevat zout en suiker en wel in die verhouding die je nodig heb. Het heeft niks met alleen gebruik in de tropen te maken. Het wordt zelfs aangeraden om mee te nemen op vakantie (willekeurig land), zodat je bij evt. diarree en overgeven je vochthuishouding op peil kunt houden.
ORS voorkomt dat je verschijnselen zou krijgen van uitdroging als gevolg van veel vochtverlies.
Op de verpakking staat echt heel duidelijk de aanbevolen dosis.
Als je een dag of 2 deze verschijnselen heb, zou ik ermee beginnen.
Verder had Siska hele goede tips.
De virus infectie is al genoemd.
Ook kan je voedselvergiftiging hebben opgelopen, iets bedorvens gegeten of iets met een ziekte verwekker erin.

Afhankelijk van die ziekteverwekker is het gewoon uitzieken (virus) of , als je ook hoge koorts krijgt, noodzaak om antibiotica te gebruiken (bacteriele infectie als gevolg van voedsel)

Zorg dat je in iedergeval niet uitdroogt. Dus veel drinken. In eerste instantie kan je slappe thee drinken...kan je dat ook niet binnen houden dan komt ORS in beeld.
Een kop bouillon is ook goed voor mineralen aanvulling.

Als je meer dan 2 dagen diarree hebt sowieso een arts raadplegen ivm kans op uitdroging.