Al maanden hoofdpijn aan één kant achter mijn oog, heeft iemand een idee wat dit is?

Sinds ik een paar maanden terug gevallen ben met kunstschaatsen loop ik bij de fysio omdat ik daarna last kreeg van nek- en hoofdpijn. De hoofdpijn zit aan één kant achter me oog, en zit zowel aan de linker als aan de rechterkant. De hoofdpijn begon bijna elke dag, en zakte langzamerhand af tot één keer per week. De laatste twee weken heb ik er weer dagelijks last van. Het is echt super hinderlijk, want als ik de hoofdpijn heb kan ik helemaal niks meer. Het duurt meestal bijna de hele dag en ik gebruik al bijna elke dag hoofdpijnpoeders. Migraine pillen helpen niet. De klieren in mijn nek en keel zijn sinds deze week ook flink opgezwollen en doen pijn. Heeft iemand een idee wat dit is? Want ik begin echt wanhopig te worden als ik dit elke dag heb..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit nog niet met je huisarts besproken?
Lijkt mij toch het verstandigst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zei de dokter ? Ik neem aandat je daar uitvoerig langs bent geweest met deze lijst klachten......

Antwoorden (6)

Het eerste waar ik aan denk: heb je een bril nodig? Als je ogen zich de gehele dag moeten scherpstellen, kan dit hoofdpijn veroorzaken... (zeker als je vaak achter pc of tv zit)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik al een keer op getest en mijn ogen zijn gewoon goed. Zelf dacht ik aan clusterhoofdpijn.. maar daar duurt het te lang voor. En ik heb er last van meteen sinds de dag na het vallen met kunstschaatsen
Ben je medisch geïnspecteerd? Het is uiteraard goed om hier je vraag te stellen, maar het lijkt mij verstandig naar je huisarts te gaan, misschien moet je worden onderzocht om antwoord te krijgen op je vraag!

Veel succes, dit is geen pretje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een neuroloog voor verder onderzoek. Je kan tijdens je val letsel opgelopen hebben dat niet meteen aantoonbaar is.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch maar naar de huisarts gaan, langdurig pijnstillers gebruiken, kan ook hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na al die jaren dat ik als dokter heb gewerkt ben ik dit nog NOOIT tegengekomen. Mij lijkt het verstandig om zo snel mogelijk naar de dokterspost te gaan of huisdokter maar ik denk dat die jou doorsturen naar het zieke huis.

Sterkte en Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekend met clusterhoofdpijn? Daar lijkt het op.. maar bij mij duurt het veel te lang. Want clusterhoofdpijn duurt tot 3 uur. Begin echt een beetje onzeker te worden hierover.. heb een afspraak gemaakt en kan pas dinsdag bij de dokter terecht.. ik weet nieteens of ik wel tot die tijd kan wachten
Hoi Sanne,

Mijn vriendin heeft clusterhoofdpijn. Jouw beschrijving lijkt hier ook erg op, maar ik ben natuurlijk geen deskundig persoon en kan hier verder geen zinnig woord over zeggen.

Heel cliche raad ik je aan om naar de huisarts te gaan en je eventueel door te laten verwijzen naar een neuroloog.

Hier iets meer informatie over clusterhoofdpijn:

"Mensen die lijden aan clusterhoofdpijn ervaren extreme hoofdpijnen in de omgeving van één van de ogen en/of de slaap. De pijn kent verschillende gradaties variërend van lastig tot vrijwel onhoudbaar. De locatie en het soort pijn kan vergeleken worden met de pijnscheut die men krijgt door te snel iets kouds, zoals een ijsje, te eten. De analogie is te beperkt, maar kan een inzicht geven in de pijnervaring van een aanval. Mensen die clusterhoofdpijn hebben en ook de pijn van migraine kennen, melden dat de pijn van clusterhoofdpijn vele malen erger is. In medische rapporten wordt clusterhoofdpijn dan ook aangemerkt als een van de meest pijnlijke syndromen waar een mens aan kan lijden. Een andere analogie is het gevoel van een brandende ijspriem die herhaaldelijk in, achter of boven het oog gestoken wordt. Aanvallen kunnen meerdere keren per dag voorkomen en duren gemiddeld 1 uur, maar kunnen variëren van 15 minuten tot wel drie uur. Nare bijkomstigheid is dat ze abrupt op kunnen komen."

Uit onderzoek is gebleken dat de aanvallen vooral optreden tijdens de slaap en dan beginnen tijdens de remslaap, als de persoon aan het dromen is. Vervolgens wordt de persoon wakker van de opkomende pijn. Ook bij slapen overdag (middagdutje) kan makkelijk een aanval ontstaan. "

Lees ook eens de bijverschijnselen. Vraag me af of dit voor jou van toepassing is!

"Een aanval gaat vaak vergezeld van enkele van, of al deze bijverschijnselen;
tranen van het oog;
lopende/verstopte neus;
bewegelijkheid/willen lopen;
veranderingen aan de pupil;
zweten."

Ik wil je veel sterkte wensen!