Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behandeling hoge bloeddruk zonder medicijnen in Duitsland?

Ik heb een keer gelezen dat hoge bloeddruk in Duitsland op een andere manier behandeld wordt dan in Nederland. Als ik me goed herinner word er gebruik gemaakt van laser therapie. Deze manier is definitief en je hebt geen medicijnen meer nodig na behandeling. Weet iemand hier meer van? En of het in reguliere ziekenhuizen wordt toegepast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoge bloeddruk kan ook door meditatie en yoga en ademhalingstechnieken verminderen. Naast een uitgebalanceerde voeding. ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hoge bloeddruk opereren kan alleen als er een hormonale oorzaak is en helaas geldt dat maar voor 2-10% van de gevallen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
dit is geen echt antwoord op jouw vraag ,maar wil toch wel zeggen dat mijn hoge bloeddruk verdween na 12 kg vermageren ,nu geen pillen meer nodig ; Ik weet natuurlijk niet of jij lijdt aan obesitas ,maar voor veel mensen in dat geval is vermageren aangewezen om van de bloeddrukpillen af te raken !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding