Goeiedag , Ik word over 5 MAAND 16 jaar en ik ben een jongen en 1m67 groot , HELP zal ik nog groeien ??? en vooral TIPS om te groeien of UITLEG , Dank

ZIJN er personen die dit nog meegemaakt hebben ?
( mannen)?

MENSEN alle info en hulp is welkom , ALLES. OOK als je denkt dat het nutteloos is of wat heb jij vroeger gedaan , of een vriend(in) van u ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas, groei kan je niet afdwingen. Dat is niet wat je wilt horen natuurlijk, maar laat je absoluut niet verleiden tot het kopen of eten van dubieuze pillen of middeltjes; ze werken NIET. ( ook even wat hoofdlettergebruik ) Misschien wat opbeurends: - mijn broertjes zijn ook na hun 16e zeker flink gegroeid, als jongen ben je nog niet uitgegroeid. ( kan nog tot je 21e levensjaar als jongen ) - Tom Cruise is uiteindelijk gestopt bij 1.70 m, heeft geen problemen gegeven verder.

Gezond eten zeggen ze. Ik was op mijn 14 1,71 ben nu 17 en 2 meter . Heb niets bijzonders gedaan behalve mijn eetpatroon gezond te houden. Maar of dat invloed had..

Dat je 16 word betekend nie dat je stopt met groeien hoor! Zijn je ouders klein grote kans dat je die lengte behoud maar is een van je ouders groot is er een kans dat je nog verder groeit zit er niet te veel mee hoor! Komt wel goed

Tja tips daar vraag je zo wat. Goed en gezond eten, maar dat zegt lang niet alles. Klinkt misschien gek maar basketballers hangen nog wel eens aan een rek, om nog langer te worden. Maar goed 16 is nog relatief jong. Mijn neefjes zijn toevallig net 16 geworden. De een is al 1.80 de ander wat kleiner. Maar die groeien mij echt nog wel een keer voorbij. Vraagje wat is je schoenmaat nu?

Goedenavond! Als je 15 bent, ben je nog niet uitgegroeid hoor! Dat gaat door tot je een jaar of 19 bent. Dus je zult heus nog wel een stukje de lucht in gaan. Mijn zoon was op zijn 16de ook niet heel lang, ik denk 1.70 m. Uiteindelijk is hij doorgegroeid tot 1.81.m. Een mooie lengte, vindt hij zelf. Gezond blijven eten, goed blijven bewegen, sporten. En, vooral niet wanhopen.

Het is algemeen bekend dat jongens hun groeispurt later krijgen dan meisjes. Bij meisjes ligt dit zo rond de 12-13, maar bij jongens moet je al gauw denken aan 15-16. Iedere tiener is onzeker over zijn of haar lengte, dat hoort gewoon bij de puberteit. Sommige jongens hebben het geluk (?) hun groeispurt op eerdere leeftijd te krijgen, maar bij anderen komt het gewoon wat later. Dit kan bijvoorbeeld aan de genen liggen. Zijn je ouders lang? Je zult waarschijnlijk niet langer worden dan je vader/opa. Ook zou het kunnen liggen aan je eetgedrag dat je minder snel groeit. Groente is namelijk wel degelijk bevorderlijk voor de groei, zeker voor een kind. Het is niet voor niets dat ouders altijd zeggen dat je je bordje leeg moet eten... Overigens vind ik 1.67m helemaal niet klein voor een jongen van 15! Misschien zit jouw klas gewoon toevallig vol met 'reuzen' :P

Mijn kinderarts zei tegen mij dat je gem. De lengte krijgt als je dit uitrekent: lengte vader in cm - 10 cm=jouw gem lengte...dat zei hij tegen mij in het ziekenhuis dus hij zal er vast wel verstand van hebben maar ja er zijn altijd wel uitzonderingen...

Goed slapen, Goed eten/drinken. Heb je ook gekeken naar je ouders zijn en haar lengte? dat heeft natuurlijk ook nogal veel invloed

Ik ben tot mijn 17e zo rond de 1.65 geweest. Toen ik bijna 19 was 1.80 en nu (heel wat jaartjes verder) 1.85. Ik kreeg mijn groeispurt echt laat. En ik heb daar niets voor gedaan. Was de kleinste van de klas altijd. Gewoon gezond eten, voldoende slaap, niet teveel alcohol en niet roken (deed ik wel, anders was ik nu misschien 1.90 geweest ;-))

Kerel waar maak je je zorgen om. Ik ben 26 en 1.73. En nee ik groei niet meer. Heb ik problemen wegens mijn lengte? Nee, nooit gehad ook. Ja vroeger op school zeiden ze kleintje... Tsja boeie. trek het je niet aan en reageer niet eens. Zolang je niet reageert is het niet interessant en zal je geen pest object worden. Heb me er eerlijk gezegd nooit druk om gemaakt. Je groeit vast nog wel wat. Misschien wordt je geen 2.00 maar boeit dat? In het "ergste" (Het is maar wat je er erg aan vindt) geval blijf je 1.67 So what! Tips om te groeien zijn er niet. Bij je geboorte staat al vast hoe lang je wordt. Dat zit in je genen, kun je niets aan veranderen. Oplossing: Deal with it. (mijn inziens helemaal niet nodig want om nou te zeggen dat je gehandicapt bent... neu) Groeten, een kleintje :-P

het kan maar zo zijn dat je nog gaat groeien! sommige mensen krijgen hun groeispurt al heel vroeg, en sommige pas heel laat, als ze 18 zijn bijvoorbeeld, dus nergens om je zorgen over te maken!

Ik ben 13 word dit jaar nog 14 en ben ook pas 1.61. Je moet wachten, je groeit nog door tot je 21e dus maak je niet druk !

Je groeit tot je 24ste en de een is later dan de ander. Daarbij moeten er ook wat kleinere jongens blijven anders hebben alle kleinere meisjes een krukje nodig. En geloof me..kleiner zijn maakt jou niet minder man...het is je gedrag die bepaald hoe mensen naar je kijken, niet je grootte..dat is echt waar. Het maakt mij niet uit hoe groot iemand is...,maar een jongen die doet alsof hij twee meter is en heel overdreven gaat doen omdat hij bang is dat mensen hem te klein vinden..dat is echt belachelijk. Een jongen van 1.50 (en die ken ik) die zich gedraagd als een leuke spontane jongen..die mag ik..erg graag...dat si goed gezelschap. En daar houdt ik van.

je groeit nog wel iedergeval ik wel ik ben nu 15 in december jarig . in een jaar ben ik 6 cm gegroeid de broer van een goeie vriend van mij was 16 en nog maar 1.60 ofzo hij is naar zijn dokter gegaan en hij heeft groeihormoon gekregen mischien kan je dit ook proberen

Je kan in het ziekenhuis een röntgenfoto laten maken van je botten, dan kunnen ze precies vertellen of je botten al uitgegroeid zijn. En zo niet, hoeveel ze nog zullen groeien. Maar ik denk dat het daar nog te vroeg voor is, waarschijnlijk groei je nog wel een stukje, maar dat valt nooit met zekerheid zeggen. Je kan het uitrekenen door l vader+ l moeder/2+11 dat is een theoretische eindlengte en dat met een soort marge van - tot+ 9

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100