Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb iedere nacht nachtmerries en elke morgen ben ik er niet goed van, wat kan ik er aan doen ?

Heb er al met een terapeute over gepraat, ik kijk ook niet naar geweldadige films of spelletjes, integendeel ik hou het heel rustig voor ik ga slapen en sport driemaal per week.

12 jaar geleden
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De ene persoon heeft daar meer last van dan de andere. Je kan proberen om, voor je inslaapt, aan iets leuks te denken. De leuke gedachte echt proberen vasthouden, niets anders toelaten. Dat is niet makkelijk, maar op die manier vermijd ik nare dromen. Het helpt niet altijd, maar toch vaak.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kan ook een dromenvanger (dreamcatcher) boven je bed hangen. Volgens de Indianen worden nachtmerries daardoor tegengehouden. Als je erin geloofd helpt het misschien :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rubia
12 jaar geleden
Dank je wel.
Jammer genoeg doe ik dat altijd en het helpt niet bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn dochter heeft een dromenvanger in het begin geholpen,naderhand was er iets anders aan de hand en heeft ze salie in haar kamer gebruikt dat goed hielp.

Andere antwoorden (3)

doe aan yoga of ontspan neem de tijd en doe rustig aan en ga op tijd naar bed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak heeft het te maken met de spijsvertering. Eet je nog binnen 2 uur voor je gaat slapen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rubia
12 jaar geleden
neen toch niet ... ik probeer vroeg te eten
en niet te zwaar.
Dromen kunnen ook door traumatische ervaringen komen.
Stress voor wat dan ook kan een rol spelen.
De oorsprong vinden is iets van belang dan kan je er aan werken. Wat iets is dat gelijk wat verlichting kan geven is een rustgevend middel wat zowel iets op recept van de doc. kan zijn als natuurlijke middelen die vrij verkrijgbaar zijn.

Getekend iemand die bekend is met het probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding