Wat kan ik doen om mijn ODD 'onder controle' te houden?

ik heb odd, alleen de laatste tijd word ik weer snel boos en aggresief, als dat gebeurd ga ik even boksen maar ik heb dan gewoon echt zin om iemand helemaal in elkaar te slaan en niet een boksbal
verder begin ik me steeds weer meer op te zetten tegen autoriteiten en trek me steeds weer meer aan wat mensen over me zeggen

hoe kan ik zorgen dat dit weer terug gaat naar 'normaal'
er is niks ergs gebeurd waardoor dit weer in zon erge vorm terugkomt en ik vind het best vervelend

hebben mensen een idee wat ik in zon situatie kan doen?
als ik opgefockt raak enz.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga in je kamer zitten en doe hem op slot, dan kan je niemand kwaad doen :p

Misschien dat die Lactacyd een negatief effect heeft op je mentale gezondheid. Zulke producten bestaan nog niet zo lang, en de bijwerkingen zijn nog niet allemaal bekend. Ben voorzichtig.

Misschien is het wel goed voor je om op een vechtsport te gaan om je woede te uiten en dan meerdere keren per week,je raakt je drift en energie kwijt.

Ik zou eens wat minder achter je pc zitten, jij zit echt veel te lang achter goeievraag.nl dat is niet goed voor je ontwikkeling want jij ziet zelf het gevolg hiervan in(hoop ik voor je anders zou ik echt naar de dokter gaan) Bovendien zijn de meeste mensen superstom... Alleen mensen zoals ik beantwoorden vragen serieus...

Misschien kan een psychiater je helpen. En tot 10 tellen helpt ook. Misschien kun je realiseren dat dingen kapot maken geen enige nut heeft. Want je bereikt er niets mee. En als je boos bent gewoon in je zelf denken: rustig, rustig (en zoals ik net zei tot 10 tellen) en denk ook is een keer als iemand iet tegen je zegt dat hij/zij het doet om je te helpen. Dus meteen arrogant of agressief doen hoeft niet. Toegevoegd na 19 minuten: Hier nog wat tips: -Blijf beleefd. -Houd oogcontact. -Behandel de ander met respect. -Ga niet in discussie, maar zeg dat je ziet dat de ander boos is. -Stel een grens aan het gedrag, wijs niet de persoon af. Hopelijk heb je er wat aan en sterkte!!

Bronnen:
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardig...

Allereerst: dat lijkt me lastig om mee om te gaan. Ik vind het knap dat je er zo bewust in staat, heel goed. Je bent al een heel eind denk ik, door als je merkt dat je erg boos wordt dan te gaan boksen. Boksen is een lichamelijke manier om je boosheid te uiten. Probeer echter daarnaast ook je boosheid op een andere manier weg te krijgen door er over na te denken: waarom ben je boos? Wat veroorzaakte het? Is het echt terecht dat je zo boos bent of zie je nadat je tot 20 (30, 60, 150...) hebt geteld ook dat die ander een beetje gelijk heeft? Zijn er dingen waarom je steeds opnieuw boos wordt? Zijn er dingen waar je nu eenmaal niet tegen kunt en die je dus beter kunt vermijden? Schrijf telkens als je zo boos bent een stukje in een schriftje. Geeft niks als dat een lelijk schriftje wordt waar hele nare dingen in staan. Maar probeer ook bij het schrijven vragen zoals de bovenstaande te beantwoorden. Als je schrift vol is of als je er zin in hebt, dan ga je naar de tuin/naar buiten, neem je een oude bloempot of de barbecue, of iets anders, steekt je schrift aan en legt hem er in. Of graaf een kuil, leg het schrift er in en stamp hem goed dicht. Ten slotte: blijf wel bedenken dat iedereen die in de puberteit zit extra boos is. Denk niet te veel aan het etiket wat je ooit is op geplakt, daar heb je niks aan. Boos zijn hoort ook bij de leeftijd en wordt ook vanzelf weer wat minder. Zie het als een tijdelijk iets waar je nu doorheen moet. Misschien blijf jij in de rest van je leven wat bozer dan je leeftijdsgenoten, maar zo erg als nu, dikke kans dat dat niet meer gebeurt. Je leert er immers steeds beter mee omgaan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100