Wat zijn de gevolgen van een implanon? (ook wel staafje genoemd)

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik gebruik al een aantal jaar de pil, deze neem ik alleen op zeer onregelmatige tijden in. Vandaar dat ik over wil stappen op een ander anticonceptie middel. Ik heb een afspraak staan bij de gynaecoloog voor een implanon, maar ben toch aan het twijfelen. Realiseer me ineens dat ik het toch wel erg makkelijk vind van de pil dat je je menstruatie min of meer kunt regelen, maar weet niet hoe dit met de implanon is....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een implanon, en wordt onregelmatig ongesteld. Nou is dit veel minder heftig dan zonder anticonceptie of met de pil, ik heb er vrijwel geen last van en bloed zeer weinig. Ik vind het zelf ideaal, niet meer elke dag eraan denken, geen hoofdpijn en stemmingswisselingen meer! Ik wil niet meer anders. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er voornamelijk bang voor dat ik straks mijn cyclus niet meer kan regelen, dus bijvoorbeeld niet ongesteld zijn op vakantie. Maar dit is dus goed te doen???

Andere antwoorden (2)

Dat je niet zwanger wordt al het goed is ;)

Maar je bedoeld waarschijnlijk de bijwerkingen die eventueel voor kunnen komen:

De belangrijkste bijwerkingen zijn doorbraakbloedingen, hoofdpijn, acne, gewichtstoename, ontsteking van de vagina en pijnlijke en gevoelige borsten.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Implanon.aspx?mId=10704&rId=1835

Toegevoegd na 1 minuut:
Daar hoef je dus geen last van te krijgen!

In principe krijg je met het staafje een geleidelijke dosis hormonen binnen vergeleken met de pil. Daarbij krijg je een keer per dag een hoge dosos binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou dit staafje ookgraag, en mijn dokter raadde mij toen de prikpil aan omdat het staafje moeilijk te vinden en te verwijderen is waneer er een nieuwe in zou moeten, of ik er vanaf wil. Ik ben toen voor de prikpil gegaan, en heb nergens last meer van! Ik ben zelfs niet meer ongesteld!!! Wat wilt een vrouw nog meer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn HA kan hij wel degelijk kwijtraken, toendertijd waren ze bezig met iets verzinnen op het kwijtraken zodat hij door een röntgenfoto terug kon worden gevonden