wat moet je doen aan een litteken op je gezicht

ik heb een litteken boven me lip van een diepe wond.het is gehecht maar nu zit er een litteken. hoe kan ik er voor zorgen dat die litteken weggaat of minder word.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Twee keer per dag masseren met een beetje bio oil. Als je dit consequent blijft doen zal 'ie steeds meer vervagen, zeker als het nog niet een heel oud litteken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb Zelf ook een litteken van ongeveer 6 maanden oud.. Zou het dan ook helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bio oil heb ik dus ik ga dat proberen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Een oud litteken is een litteken dat er al jaren zit! Bij mij werkt het super goed. Ook mijn littekens van een half jaar geleden worden steeds lichter. De littekens van jaren geleden kosten wat meer moeite, maar ook die vervagen wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ga het zeker proberen! Gewoon 1 keer per dag smeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 keer per dag bedoel ik.. :) wow i'm suprised!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, twee keer per dag! Wel even goed inmasseren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bio-oil helpt niet bij iedereen!
Bij mij heeft het niet geholpen
Bij een vriendin van me ook niet Ik smeerde het goed maar het hielp niet
Littekengel of littekenverband kopen.

http://www.bap-medical.com/bapscarcare.php?gclid=CNS1w8Wi6qkCFQiIDgodA3bXZw

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje :)
Kimath
12 jaar geleden
Die pleisters heb ik ook gebruikt, werkte erg goed, litteken is stukken minder geworden.
Je kunt littekenzalf kopen van Biodermal of het dagelijks insmeren met babyolie/massageolie, daardoor geneest het deels of misschien zelfs helemaal.
Ik heb zelf een litteken op mijn arm, ik ben alleen te laat begonnen met de littekenzalf en omdat deze redelijk duur is en mijn litteken best groot ben ik overgestapt op massageolie. Ook gebruik ik make up om hem te camoufleren.
Ik doe er eerst vitamine E crème op, dat is ook anti-verouderingcrème, maar dat houdt het litteken soepel, dus meer kans om te genezen. Als dat ingetrokken is ga ik er met een camouflagestift met gele ondertoon overheen, smeer het wat uit en doe er dan foundation overheen in de tint van mijn huid. Om het er natuurlijker uit te laten zien gebruik ik een doosje poeder waar verschillende tinten in zitten, zo loopt het een beetje over op elkaar. Als je dat op je litteken doet zie je er haast niets van en zeker niet als je niet weet dat het daar zou moeten zitten. (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dankjewel:)
Je kunt over een tijdje littekenpleisters kopen. Die kun je voor je gaat slapen op het litteken plakken en de volgende ochtend er weer afhalen. Een pakje zal ongeveer 25 a 30 euro kosten bij bijv de da of het kruidvat. Bij mij heeft het erg goed geholpen, heb ongeveer 9 weken lang elke nacht op een litteken op mijn kin gedaan en die is nu bijna niet meer te zien terwijl hij toch echt fel rood was.