Wat zijn de gevolgen van blowen?

Ik heb een paar vragen over blowen ik had het er zo eens met iemand over en die vertelden er vanalles over ook een aantal dingen waarvan ik niet kon geloven of hèt waar was daarom vraag ik het hier nog maar eens.
- is 1 keer een joint slecht voor je (nooit geblowd en met z'n 2)
- wat zijn de gevolgen van blowen precies?
-merken mensen het als je stoned bent?
- wat gebeurt er in grt binnen van je lichaam als je blowt?
- wat is er goed aan blowen?
Hiulj vertelde me er wat over en ik vroeg me af of het klopt wat hij vertelde.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

- is 1 keer een joint slecht voor je (nooit geblowd en met z’n 2)

1 joint is nooit slecht om de 2 weken ongeveer een joint is zelfs goed voor je bloedsomloop !
- wat zijn de gevolgen van blowen precies?

als je hele lichte tabak met wiet ofzo mengt in een joint en dan best veel wiet erin doet dan word je high (Niet stil kunnen zitten, steeds lachen ) al je gewoon normaal doet dan word je stoned ( Alles voelt zwaar, maar je word niet extra moe als je dan gaat lopen maar als je dan gaat zitten is het extra relaxed )

-merken mensen het als je stoned bent?

ja en nee, ik houw het altijd in me achterhoofd om me gewoon zoals normaal te gedragen ( ik heb van mezelf al een beetje ogen die stoned lijken dus niemand kijkt raar op ) maar ze kunnen het merken dat je geen zin meer hebt in lopen of dat soort dingen en dat steeds met een grijns op je gezicht zit

- wat gebeurt er in grt binnen van je lichaam als je blowt?
je hersenen gaan een beetje raar doen en dan krijg dus dat je stoned of high word

- wat is er goed aan blowen?
mat mate is het goed voor je bloedsomloop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

1 joint is nooit slecht.
na het blowen word je ( afhankelijk van de hoeveelheid marihuana ) stoned
andere merken het zeker als je stoned bent. je ogen worden roder en je kan wat raar gaan doen maar dat verschilt pp.
weet ik veel wat er van binnen gebeurd. maakt het uit?...
het goede van blowen is, t is ( als je t met vrienden doet ) gezellig, je voelt je goed naderhand, en t geeft een kick.

genoeg beantwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 keer is wel slecht omdat ze zeggen dat je er niet verslaafd aan kan worden maar dat is wel zo omdat er tegenwoordig veel THC in zit vroeger was dit minder maar als je er 100 procent zeker van overtuigd bent dat je het op 1 laat of 1 per maand laat dan is het niet zo slecht... De gevolgen op lange termijn zijn dat je veel gaat slapen of helemaal niet kan slapen Tenminste als je vaak gaat blowen dat uiteindelijk tog vaker word dan je gedacht had en je gaat minder eten of juist heel veel ..Etc dat verschilt allemaal per persoon.. En Iedereen merkt het als je stoned bent dat is zeker als je tog hebt geblowt en niet stoned ben ( omdat je mischien heel weinig heb gedaan of slechte kwaliteit) dan merkt nietmand het .. weet niet wat grt is... Het goede aan blowen is dat het je stress verminderd het is gezellig met vrienden (Vrienden die je vertrouwd anders gaan ze je hele tijd irriteren waardoor je gek wordt en geloof me dat is niet prettig als je stoned ben en je bent er meer kwetsbaar voor) .

en voor iemand op of aanmerkingen gaat maken ik blow zelf ook en dit is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zegt iedereen togh dat er nou veeel Meer thc op zit das niet waar, de kwekers zijn beter geworden, zoals de technologie erop vooruit is gegaan, de kwekers ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwekers zijn beter geworden dat is waar maar ze verkopen die wiet beter als er meer thc in zit omdat wiet met weinig thc heeft minder effect en dan wilt niemand het kopen
Van 1 keer een joint roken ga je niet dood.Als je blowt kun je je daar relaxt door voelen,dat gevoel is vaak maar van korte duur.
Als mijn zoon geblowd heeft merk ik dat aan hem. Zoiezo de geur al van zijn transpiratie,bleke huidskleur,grote pupillen, erg transpireren. De vreetkick achteraf.
Je zult er lichamelijk niet of nauwelijks verslaafd aan raken, maar je kunt wel verslaafd raken aan dat lekkere gevoel.Dus geestelijk verslaafd.
Het voordeel is dus dat lekkere gevoel, ik vind blowen alleen voordeel hebben als het medicinaal gebruikt word daar mensen die anders hevige pijnklachten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Van mij een plus, rare min.
hierboven mij zijn al voordelen genoemd.maar er zijn natuurlijk ook nadelen , bij een verslaving al helemaal . bijv. mij is ooit verteld dat veel coffeeshops hun wiet besprayen met een soort ijzer zodat de wiet zwaarder word en ze dus meer winst maken.die ijzer deeltjes komen in je longen en perforeren de longen met ernstige gevolgen voor de gezondheid .dit is een nadeel dat veel mensen niet kennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je vraag wat er van binnen gebeurt:

er is wetenschappelijk gemeten (in de afgelopen maanden zijn er weer een paar studies over uitgebracht, in de V.S. en in Nederland) dat blowen ervoor zorgt dat er minder hersenverbindingen aangemaakt worden; je hersenen worden minder efficiënt.
Het heeft een negatieve invloed op je ontwikkeling op celniveau, je zult minder goed groeien dan gemiddeld, je herseninhoud neemt iets af (maar heel weinig).

Dat van die verbindingen en minder efficiënt, geldt ook bij 1 joint, zelfs bij "2e-hands rook" (ik verzin het niet, het is onderzocht en bewezen).

Daarnaast wordt wiet over het algemeen gemengd met tabak als je het blowt. Tabak verkankert je longen en vernielt je hart- en vaatsysteem, dus blowen draagt bij aan een grotere kans op longkanker en hart- en vaatziekten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heus niet slecht voor je om een keer een joint te roken. Je wordt er echt niet verslaafd aan. Zolang je het gewoon gezellig met wat vrienden doet is het geen enkel probleem. Andere mensen kunnen het inderdaad aan je zien. Ik ben 20 jaar.. heb 2 jaar geblowd en ben al 2 jaar gestopt. Je hoeft niet bang zijn voor ernstige gevolgen, ik zou het wel de gemiddelde klasse wiet halen in een coffeeshop en niet op straat kopen. Veel plezier ;) Ps. Sla veel eten en drinken in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op korte termijn:
Het heeft een kalmerende werking. De effecten hangen af van de gebruikte hoeveelheid, en de ervaring van de gebruiker. Het doel is om "high" oftewel "stoned" te worden. Effecten op korte termijn zijn o.a. een lachbui krijgen, stoned worden, en verminderd je realiteitsbesef. Soms kan je plotseling angstig worden en misselijk worden. De gevoelens die op het ogenblik van de inname bij de gebruikers leven (bepaald door omgeving en wat je op dat moment denkt), worden meestal versterkt.

Op lange termijn:
Het is nog niet aangetoond dat er blijvende lichamelijke of psychische schade kan zijn. De Amerikaanse toxicoloog Dr. Steven Lemer had vastgesteld dat cannabis, het THC (Tetrahydrocannabinol) door het lichaam moeilijk en langzaam werd afgebroken en eventueel schadelijke effecten voor het lichaam kan hebben.
THC is 70 keer sterker dan nicotine waarvan de negatieve effecten voor het lichaam bekend zijn (zoals longziektes, hartproblemen). De problemen van dit product bevinden zich vooral op psychosociaal vlak.