Waarom ben ik om 20.30 heel moe, maar als ik wat langer wakker blijf, slaap ik pas om 01.00? Over mijn vermoeidheid heen? Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja precies je bent dan over je moeheid heen, waardoor je langer opblijft.. Een heel bekend voorbeeld is rennen.. Op een gegeven moment denk je ik kan niet meer en als je dan doorzet ga je daarover heen en een je nog een tijdje... Onze hersenen prikkelen als je moe bent ... Als je dit een tijd negeert prikkelen ze niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vermoeidheid om 20.30 uur kan samenhangen met de avondmaaltijd die je genuttigd hebt. Je lichaam stopt dan veel energie in de spijsvertering en dat maakt je vermoeid.