Hoe ontdek je of iemand homo is of niet?

Hij heeft mij al subtiele hints gegeven van wel, maar ook duidelijker hints van niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19K

Het beste antwoord

Als je gemengde signalen oppikt, kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Bijvoorbeeld:

- hij is homo, maar heeft dat zelf nog niet echt geaccepteerd;
- hij is bi, en weet dat misschien zelf wel en misschien ook niet;
- hij is overwegend hetero, maar blijkt toch een man aantrekkelijk te vinden, heel klein beetje bi dus;
- hij is gewoon een hetero metroman;
- hij is helemaal hetero, maar je denkt signalen te zien omdat je hem zo aantrekkelijk vindt;
- hij is homo, vindt jou ook leuk, maar stuurt gewoon niet heel sterke signalen;
- hij is homo, maar valt toevallig niet op jou.

Als ik jou was, zou ik me niet afvragen of hij homo is, maar of hij specifiek op jou valt. Is dat niet zo, dan is de vraag of hij wel/niet homo is namelijk niet zo relevant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral je laaste zin, klopt precies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Zijn geen signalen dat-ie vrouwelijker zou zijn of zo. Maar echt verbale signalen die je kunt opvatten als subtiele hints. Iets in de aard van 'Gij kunt goed masseren, hé.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, met zo'n opmerking zou ik het wel weten: bied aan om hem te masseren. Hou de massage zelf netjes, het is genoeg dat je überhaupt een intiemere situatie creëert door hem (niet-seksueel!) aan te raken. Het is aan hem om zich in zo'n intiemere situatie open te stellen of niet. Wat wel zo handig is: Zorg ervoor dat *hij* weet dat *jij* op mannen valt, mocht hij dat nog niet weten. Want dat is ook een mogelijke verklaring voor zijn gemengde signalen: misschien draaien jullie zo onzeker om elkaar heen omdat jullie allebei niet weten of de ander op mannen valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan dat laatste heb ik ook al gedacht. Maar er was eens een avond dat we mekaar leerden masseerden en toen ik vroeg 'wie ik onder mij magische handen moest nemen' :D en naast hem ging staan, reageerde hij niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouch, maar daar zou ik zelf ook niet zo snel op reageren, ook niet als ik iemand leuk vond. In gezelschap? 'Magische handen'? Ik had het over een *intieme* situatie. Het in de groep gooien is niet intiem, en geforceerd leuk proberen te zijn (probeer liever jezelf te laten zien!) ook niet. Sorry dat ik je flirtpoging afkraak, ik wil niet gemeen doen. Ik zeg het alleen zodat je weet hoe zoiets overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vonden het nochtans allemaal grappig en helemaal niet geforceerd leuk. Iedere keer dat ik iets grappigs zei, lachte hij erom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed teken!

Andere antwoorden (8)

Ehhh... gewoon vragen is misschien een optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst. Zeg gewoon zo gewoon mogelijk, ben je homo? Het beste moment om te vragen is waarschijnlijk als hij net zo'n subtiele hint heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan hij aleen zelf weten, maar mischien moet hij er zelf nog achter komen? je kunt wel gissen, maar als je het vraagt zul je (mischien) een duidelijker antwoord op je vraag krijgen.

Toegevoegd na 9 minuten:
ik ben zelf vrouw en een ex van een homo, achteraf gezien heb ik er wel wat aan gemerkt in die tijd. maar omdat hans teeuwen zo in was, en die werd veel geimiteerd stond ik daar niet zo bij stil. ik denk ook niet dat ik er zelf open voor stond om dit te willen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad is op de man af vragen de beste optie zoals hierboven al verschillende keren is geopperd.
Ik begrijp dat je voor een dilemma staat omdat je zelf verliefd op hem bent (ben jij een man of een vrouw?) en bang bent hem door je opmerking te verliezen.
Als je een man bent (dus zelf homo) kun je misschien zelf als eerst toegeven dat je op mannen valt. Daarmee breek je het ijs en komt hij er eventueel ook voor uit. Mocht hij dan nog niets in die richting zegge, dan kun je zeggen dat je het gevoel hebt dat hij misschien ook een homo is, maar dat je het niet zeker weet. Je legt zo het probleem bij jezelf en niet bij hem.
Ben je een vrouw, dan is het een stuk moeilijker, maar dan zou ik gewoon flink met hem flirten en in een serieuzer gesprek (als zich dat voordoet) zeggen dat vrouwen in het algemeen vaak homo's aantrekkelijk vinden (dit is echt waar) omdat ze zo netjes en een beetje ijdel zijn en zo....

Suc6 in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik naar hem toegeven dat je op mannen valt. En dan maar zien hoe het gesprek loopt. Zie in mijn antwoord.
Als vrouw mis je de zo broodnodige antenne, maar door mijn werk, wat in verhouding véél homo's ook doen, heb ik wel vaak gezien, dat er een véééél langer dan normaal oogkontakt plaats vindt, als iemand aan wil geven geïnteresseerd te zijn - ik had vroeger vaak gelezen over mensen die verdrinken in elkaar's ogen, maar bij hen is dat echt zo.....Dus dat kan je in elk geval checken, als je hem tegenkomt. Ik hoop voor je, dat je gauw meer weet, en vooral ook, dat het *klikt*!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt over ontdekken hebt, dan denk ik dat er iets specifieks moet gebeuren waaruit BLIJKT dat de man homo is.

En volgens mij is een man homo als hij een sexuele aktiviteit uitvoert; anders kun je het volgens mij nooit echt ZEKER weten, dus ontdekken.

Vandaar mijn vorige platte antwoord (zeep) dat grappig en zeker niet beledigend bedoeld was. Ik vind het jammer dat iemand zich daardoor beledigd voelt of een moderator dat als beledigend classificeert.

Toegevoegd na 13 minuten:
ik heb respect voor alle mensen, ook voor homo's.
voor mensen die snel beledigd zijn kan ik ietsje minder respect opbrengen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homoseks hebben, wil nog niet zeggen dat je ook homo bent. Dat is homofilie, ja. Homoseksueel ben je als je verliefd wordt op mensen van hetzelfde geslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weet ik wel, maar de vraag was hoe je het kunt ONTDEKKEN. Verliefdheid leidt over het al;gemeen tot bepaald menselijk gedrag waarbij sex (zoenen, etc) toch wel de meest voor de hand liggende en gebruikelijke is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is in het Nederlands trouwens met ks.
Het 'grapje' van smurf is niet beledigend, alleen maar te kort door de bocht. Als een jongen, zelfs een beeldschone jongen, een zeepje laat vallen, dan voel ik heus geen aandrang om hemte bespringen. Ik denk dat hetzelfde geldt voor heteromannen, die - in een gemengde sauna of aan het strand - zien dat een meisje een zeepje laat vallen en opraapt. Ik denk dat de meeste mannen, niet zo primitief zijn. Aan de andere kant hebben vele mannen diep verscholen in hun kinderzieltje perverse fantasieen over verkrachting en onderdrukking, inclusief het gebruik van grof geweld. Maar op een iets minder bassaal nivo spelen toch weer andere dingen een rol. Dat zieje op het strand hoe omzichtig jongens hun broek uittrekken en hun zwenbroek aandoen.
Beschaving is niet zo'n erg dun laagje als men wel denkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Antwoord op de vraag: laten blijken, dat je wel belangstelling hebt, omdat je zijn gevoelens wel een uitdaging vindt. Ik ben overigens eens met mensen, die zeggen, dat het bewijs geleverd is als je met iemand sexueel contact hebt gehad, maar je kunt het wel merken of iemand al dan niet een homo is (binnen de nedrlandse cultuur althans)

Toegevoegd na 22 uur:
'Ik ben overigens eens' in toevoeging moet zijn 'Ik ben overigens NIET eens'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is het zo belangrijk dat je dat weet? Wil je al zijn andere sexuele voorkeuren ook tot in detail weten?

Of ben je ergens op uit misschien?