Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een paracetamol werkt vanaf het slikken?

Ik wil namelijk redelijk kunnen slapen. Moet ik dan een paracetamol nemen op het moment dat ik ga slapen, of al eerder?

Toegevoegd na 1 uur:
Na een misverstandje: De paracetamol heb ik niet nodig om het slapen, maar om het wat pijnlozer kunnen inslapen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
67.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Paracetamol wordt snel in het bloed opgenomen, het pijnstillend effect begint na 15-30 min en duurt ca. 3-5 uur. Dus je zou een half uur voordat je gaat slapen een pilletje kunnen slikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem het iets eerder in, b.v. klein half uurtje van te voren.
Het duurt even voordat het in je bloed is opgenomen.
Een volwassen persoon mag er 2 tegelijk in nemen. met een maximum van 6 tabletten per 24 uur
Voor alle duidelijkheid, het is geen vervanger voor een slaapmiddel maar een pijnstiller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je door pijn niet kan slapen kan je een half uur van te voren ook een paracetamol met codeine pakken, daar word je slaperig van. Maar als je langere tijd pijn hebt of lang slapeloze nachten hebt is het toch verstandig om even naar de huisarts te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij je profiel zie ik dat je een man bent van 18 jaar.
Heb jij op deze leeftijd een pilletje nodig om te gaan slapen?
Als je gewend bent pijnstillers te slikken dan kan je het weten hoe lang het duurt, maar dan moet je toch wel een probleem hebben.
Heb je geen medisch probleem, en je hebt toch pijnstillers nodig, dan klopt er iets niet!
Hop naar de dokter, liefs morgen nog.
Een vent van 18 slikt geen pillen op te slapen, hooguit pillen om wakker te blijven voor een feestje!
Als jij van pillen afhankelijk bent om redelijk te kunnen slapen heb jij een ander probleem.
Een flink ernstig probleem dat door een pilletje niet over gaat.
Paracetamol is gif in je lijf, dat gebruik je alleen als het niet anders kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. Pieter je liet me een beetje schrikken, maar je bent natuurlijk naar de dokter geweest en heeft hij je niets gegeven? Ik bedoel voor de pijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. Pieter ik ben gerust, misschien dat pepermuntthee ook helpt, dat is o.a. een prima middel tegen bijholte ontstekingen, omdat de slijmvliezen krimpen, zou het proberen, ik denk dat het werkt, dan is de druk er af en juist die druk geeft de pijn.
Beterschap.
Als je paracetamol in een beetje lauw water uiteen laat vallen, wordt het sneller opgenomen in je bloed. De pil hoeft immers niet meer in je maag uiteen te vallen voordat het kan worden opgenomen. (Met wat lauw water gaat dat veel sneller dan in je maag).
Op die manier kun je het zo'n 10 minuten voor het slapen gaan innemen.
Neem niet veel water (klein half glaasje), zorg dat het lauw is, en spoel ff na, want het is vies!
Sterkte met je oorontsteking en slaap lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding