Ik kan me natuurlijk helemaal vergissen, maar ik denk wel eens, dat mannen zo vanaf een jaar of 55/60 het allemaal niet meer zo kan boeien - als ze de periode van de 2e jeugd/vrouw/leg doorzijn, en de rust is wedergekeerd, dan worden ze wat gezapiger, en ook wat kritieklozer, wat hun uiterlijk betreft - een beetje, alsof het jongetje-in-de-man de moed nú maar heeft opgegeven, en het allemaal niet meer zo hóéft....Ze worden dan wat "slofferig" in broeken met elastiek in de taille en vormeloze, ietwat té vaak gewassen vesten, die absoluut niet weg mogen, omdat ze zo verschrikkelijk lekker zitten.
Pogingen om het geheel wat op te frissen, worden dan weggewimpeld met :"Ach joh - laat me nou maar - ik ben een oude boom....", waar vroeger geroepen werd, dat ze zich voelden als een jonge god.
Waar vrouwen in deze leeftijdsgroep vlotte, vrouwelijke oma's zijn en daar veel voor over hebben, en waar deze energiek aan allerlei aktiviteiten deelnemen, vinden mannen het wel goed zo, als ze maar met rust gelaten worden.
Toegevoegd na 1 minuut:
sorry - ik heb de vraag iets te snel gelezen.....ik ben een vrouw - moet ik m'n antwoord weghalen, of mag het blijven???