Vraag voor de mannen: ervaar je druk om te voldoen aan een schoonheidsideaal?

Ik vroeg me af of mannen zich minder aantrekken van een schoonheidsideaal dan vrouwen, en/of dat de maatschappij minder druk uitoefent op het uiterlijk van mannen, etc.

Toegevoegd na 19 uur:
De mening van vrouwen is overigens ook gewenst! Hoe zien jullie het schoonheidsideaal voor mannen? En hoe mannen met hun uiterlijk omgaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik trek me er inderdaad weinig van aan. Let wel op een bepaalde kledingkeuze maar doe daar geregeld niet langer dan 2 minuten over per dag. Uiteraard wil je er verder wel netjes uitzien. Bijvoorbeeld voor je naar je werk gaat even zorgen dat je haar er netjes uitziet, dat zijn wel dingen die toch wel vrijwel iedereen zal checken.

Maar ik voel absoluut geen druk. Als iemand er opmerkingen over maakt is het eerder zijn/haar probleem. Ik bedoel, op iedereen is wel iets aan te merken als je er op gaat letten. Dat moet je dus ook niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard, dan doe je altijd beter je best.
Op alle fronten ;-)

Andere antwoorden (5)

In die zin dat ik het vooral voor mezelf prettig vind om er gezond uit te zien. Ik ga bijvoorbeeld naar een iets duurdere kapper omdat die beter knipt. Ook ben ik redelijk sportief, maar dat is omdat ik dat zelf leuk vind. Maar ik ben niet het typ die 3x in de week naar de sportschool gaat en elk uur kijkt of zijn haar goed zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me natuurlijk helemaal vergissen, maar ik denk wel eens, dat mannen zo vanaf een jaar of 55/60 het allemaal niet meer zo kan boeien - als ze de periode van de 2e jeugd/vrouw/leg doorzijn, en de rust is wedergekeerd, dan worden ze wat gezapiger, en ook wat kritieklozer, wat hun uiterlijk betreft - een beetje, alsof het jongetje-in-de-man de moed nú maar heeft opgegeven, en het allemaal niet meer zo hóéft....Ze worden dan wat "slofferig" in broeken met elastiek in de taille en vormeloze, ietwat té vaak gewassen vesten, die absoluut niet weg mogen, omdat ze zo verschrikkelijk lekker zitten.
Pogingen om het geheel wat op te frissen, worden dan weggewimpeld met :"Ach joh - laat me nou maar - ik ben een oude boom....", waar vroeger geroepen werd, dat ze zich voelden als een jonge god.
Waar vrouwen in deze leeftijdsgroep vlotte, vrouwelijke oma's zijn en daar veel voor over hebben, en waar deze energiek aan allerlei aktiviteiten deelnemen, vinden mannen het wel goed zo, als ze maar met rust gelaten worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry - ik heb de vraag iets te snel gelezen.....ik ben een vrouw - moet ik m'n antwoord weghalen, of mag het blijven???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij mag je blijven+1
Ik vond het heel erg toen ik kaler werd , maar ben daar nu overheen . Ik zou het erg vinden om overgewicht te krijgen , dus daarom beweeg ik veel.
Ik denk dat het allemaal niet zo veel uitmaakt, man of vrouw. Je doet je best om er voor de ander aantrekkelijk uit te zien , maar ik zie al lang in dat de grootste aantrekkingskracht van binnen zit, wie je bent , wat je uitstraald.
Tegelijkertijd denk ik : als ik het van een vrouw leuk vind als ze er leuk uitziet , dan moet dat ook andersom gelden .
Ik denk dat werkelijk geemancipeerde vrouwen dezelfde instelling hebben , want we zijn eigenlijk zo hetzelfde, mensen met behoefte er voor de ander goed uit te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
typo: wat je uitstraalt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat de kaalheid betreft, heb ik geluk want het lijkt wel "cool" om kaal te zijn . Veel collega's komen ineens met kaalgeschoren hoofd op het werk .
Dat is al een paar jaar zo aan de gang.
Ik maak me alleen zorgen dat vrouwen van mijn kaalheid ( niet helemaal kaal hoor , gewoon weinig haar bovenop :)
denken dat het een beetje ongezondheid uitstraalt daarom doe ik een beetje mijn best voor mijn overige uiterlijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het ideaal beeld helemaal niet altijd leuk! Je kunt er ook erg leuk uit zien zonder dat je op het ideaal lijkt.. dus ik trek me er weinig van aan en vind dat iedereen dat moet doen! Je bent mooi van jezelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maatschappij heeft in haar wijsheid besloten dat mannen knapper worden naarmate ze ouder worden en dat vrouwen lelijke ouwe wijven worden. Dat is voor de mannen erg fijn. Kunnen ze nog eens een groen blaadje oogsten... Het hele schoonheidsideaal (voor vrouwen en voor mannen) is dus gebaseerd op de mannelijke beleving van de sexuele zaken.

Mannen doen ook teveel gel in hun haar.

Als vrouw wil ik nog toevoegen dat ik geen "mannelijk schoonheidsideaal" heb. Een leuke vent is een leuke vent, die is slim en lief. Mooi hoeft niet. Zijn hier vrouwen die dat wel hebben?