Het zou kunnen doordat je teveel bezig bent met het erover na-denken waarom je niet goed kan nadenken als het warm is.

Het kan ook zo zijn dat je hersens te weinig zuurstof krijgen of moeilijker waardoor het langer duurt voordat je goed kan nadenken. Daarnaast ben je deze temperaturen ook niet gewend en jou lichaam ook niet waardoor die ook ontregeld is even. Als je dit weer een aantal weken heb zal je zien dat het al een stuk beter gaat. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hersenen functioneren het best op zo'n 18 graden celsius bij voldoende zuurstof. Is dat niet het geval zal het wat minder gaan. Dat uit zich vaak in gapen.
Voorzichtig koelen helpt vaak al heel goed. Ik vind het heerlijk om mijn hoofd even onder de koude kraan (niet te koud want dan gaat het ook niet goed ) te houden.
Met andere woorden als luchtkoeling niet meer voldoet kun je eens vloeistof koeling proberen.
Morgenavond koelt het weer wat af hoorde ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hersenen worden nog geen tiende graad warmer bij warm weer. Als ze dat wel gebeurt dan gaat het snel heel erg slecht met je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hersenen worden dan wel niet warmer maar ik weet uit ervaring dat hersenen beter functioneren in een koele ruimte met genoeg zuurstof
Ik weet niet of het voor jou geldt, maar ... veel mensen in het zgn. Westen zijn niet meer zo goed in staat om enig fysiek ongemak te verdragen, en zijn dan meer bezig met dat ongemak dan met de dingen die (moeten) gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk omdat het geen temperaturen zijn waar je echt aan gewend bent. Ik heb er zelf geen last van, maar ik merk dat veel mensen om me heen sneller moe en futloos zijn met dit weer. Nadenken kost dan wellicht net teveel inspanning en je bent je wellicht te bewust van de warmte.

Omdat er in Nederland maar een paar echt tropische dagen zijn in een heel jaar, krijg je ook niet echt de gelegenheid om eraan te wennen en de dingen te doen die je onder minder extreme weersomstandigheden doet, zonder nadenken ;)