Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben toe aan een heupprothese.

Ik moet een nieuwe heup krijgen, volgende week.
Bij de preparatieven werd ' hartruisen ' vastgesteld.
Kan de ingreep dan wel doorgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
779
Kimath
12 jaar geleden
Heeft de behandelend arts dat niet verteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij wensen u in ieder geval een spoedig herstel toe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als er verder geen onderzoek komt naar de hartruis, zal het waarschijnlijk onschuldig zijn.
Hartruis is niet meer dan het geluid wat er ontstaat als er bloed door een opening stroomt, je bloed stroomt door je hartklep, dit kan een ruis veroorzaken en is verder niet schadelijk.

Een onschuldige hartruis komt oa veel voor bij jongen kinderen, ouderen maar ook bij een hoge bloeddruk.

Er is ook kans, dat de hartruis een symptoom is van iets anders, maar dan zal er verder onderzoek gedaan moeten worden om die oorzaak te vinden.

Maak je je zorgen, ga dan even langs je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartruisen op zich hoeft geen reden te zijn om geen heupoperatie te ondergaan.
Wel moet het aan de chirurg én de anesthesist te worden gemeld én de vraag worden gesteld of het verantwoord is.
Eventuele risico's worden verminderd door te gaan voor een verdoving via een ruggenprik i.p.v. narcose.
Veel sterkte in ieder geval en je knapt er enorm van op zo is mijn eigen ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding