Is het normaal dat ik laat ongesteld wordt in stopweek?

Ik slik nu al meer dan een jaar de pil, maar ik heb nog steeds last met de stopweek. Ik ben donderdag gestopt, en het is nu bijna woensdag en ik ben nog niet ongesteld. Is dit normaal? Want toen dit in éen van de eerste stopweken had, had ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik gewoon schrok nadat ik na 4 dagen nog niet ongesteld was. Maar er was niks aan de hand. Ik heb seks met mijn vriend, maar beiden een test gehad op SOA dus we doen het zonder condoom. (We hebben nu ook al bijna 16 maanden). Ik vind het altijd erg eng, en het laat me ook heel erg schrikken. Als ik bijvoorbeeld op de laatste dag van mijn stopweek ongesteld wordt, en ik begin weer met slikken, duurt het ook weer een tijd voor ik níet ongesteld meer ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
72.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem toch lekker de prikpil! 1x in de 3 maanden prikken, en je wordt niet meer ongesteld... Ideaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook elke maand weer. Een prikpil is heeel slecht voor je. Het is juist de bedoeling dat je ongesteld wordt. Een collega had het ook gebruikt 1 jaar en loopt nu bij de ziekenhuis omdat ze niet zwanger kan worden omdat ze niet meer ongesteld wordt en vele med slikt om het weer goed proberen te krijgen. Het is heel nakkelijk maar k raad het je echt af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ben doodsbang voor prikken en wil nog wel ongesteld worden. Het oude bloed moet er immers ook uit.

Het beste antwoord

Ik ben ook vaak laat in de stopweek, maar niet zo laat.
Ik snap dat het vervelend is, maar heb je dit al eens aan de huisarts verteld? Mogelijk is de pil te zwaar voor je, en moet je er 1 hebben met minder hormonen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het net echt net geworden gelukkig. Maar volgens de huisarts is dit een goede en als ik een lichtere krijg is hij bang dat hij niet werkt voor mij.
Kimath
12 jaar geleden
Ok, goed om te horen. Wel vervelend als je lichaam je elke keer zo lang laat wachten.

Andere antwoorden (2)

Het kán zeker, dat je door pilgebruik steeds minder ongesteld wordt en uiteindelijk zo goed als niet of een ongesteldheid overslaat. Echter het zou ook kunnen dat je dóór de pil heen zwanger bent geraakt ( bijv. als de pil ongeregeld is genomen, je een keer hebt overgegeven, je antibiotica of iets anders hebt gebruikt waardoor hij minder is opgenomen in je lichaam ) . In principe is de pil zéér betrouwbaar maar kan er een eisprong ontstaan en in sommige gevallen kán er innesteling plaatsvinden.
Het beste om te doen is inderdaad een zwangerschapstest nemen om te checken of je niet zwanger bent ( en indien wel stoppen met de pil en zo gauw mogelijk natuurlijk overleg met ouders en huisarts of die nieuwe situatie )

De GROOTSTE kans is dat je niet zwanger bent maar dan zou ik ook gaan overleggen met je huisarts over eventueel een lichtere pil.

Ondanks dat je geen soa bij je draagt blijft pil én condoom toch een zekere methode.

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik lees net je reactie! gelukkig ben je niet zwanger, overweeg anders om toch het condoom erbij te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de pil wordt je niet ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding.

Het grote verschil:
- ongesteld wordt je maandelijks als je niet-zwanger bent

- een onttrekkingsbloeding heeft niet te maken met niet-zwanger zijn, dit kan gebeuren als je wel en als je niet zwanger bent ...

het zegt dus niets, en ook het tijdstip niet.