Is het slecht om een router in je slaapkamer te hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal in ieder geval veel slechter worden als je alleen al denkt dat het slecht voor je is.
De invloed van de mentale aspect wordt altijd onderschat.

Antwoorden (5)

nee geen enkel probleem waarom denk je dat ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivm straling.. Ben vergeten om in mijn vraag te vermelden dat het om een draadloze router gaat...
capthavoc
12 jaar geleden
je tv ontvang ook straling en radio, gsm en wat niet meer zij dus lijkt me overbodig om je daar druk om te maken
'Door sommigen wordt vermoed dat WiFi-straling schadelijk is, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit niet kunnen bevestigen. Door de radiofrequentie van de 2,4 en/of 5,0 GHz-band valt deze straling onder niet-ioniserende straling.

In november 2010 werden echter door Wageningen University onderzoeksresultaten gepubliceerd die er op kunnen wijzen dat elektromagnetische straling een rol speelt bij de verslechterende gezondheid van bomen. In een laboratoriumsituatie bleek dat bladeren van esboompjes, na ruim drie maanden te zijn blootgesteld aan de straling van zogenaamde wifi accesspoints, verdrogen en afsterven.' Aldus Wikipedia.

We weten (nog) niet of het ook slecht is voor mensen. Als het om straling gaat kun je overigens beter een Wifi-router op je kamer zetten dan een DECT-telefoon, deze geven namelijk nóg meer straling.

Persoonlijk denk ik dat je (voorlopig) je aandacht beter kunt besteden aan andere zaken die van invloed zijn op je gezondheid zoals transvetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet aangetoond dat het slecht is en ook al staat de router niet op je slaapkamer, dan nog wordt je de hele dag blootgesteld aan de signalen die hij zendt en ontvangt, waar je ook bent in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen zullen zeggen dat straling geen invloed heeft omdat het overal in huis straling doorgeeft maar sinds ik alle elektronische apparatuur behalve een lamp van mijn kamer heb gehaald slaap ik veel lekkerder en word ik rustiger wakker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor je gezondheid beter om in ieder geval tijdens het slapen zo min mogelijk (digitaal gepulste) straling aan je hoofd te hebben.

Ik ben sinds een 1,5 jaar stralingsgevoelig geworden (daarvoor nooit ergens last van gehad) en ik kan nu dus al deze straling "voelen" (ik krijg er afhankelijk van de soort, gelijk last van). Dus ik vind het niet meer zo belangrijk wat de hoge heren er over vertellen ik WEET dat er iets in je lichaam gebeurt (en nee, dat is niet louter psychisch, ik krijg het ook als ik niet weet dat de straling er is!).

En, net zo als Lucid adviseert moet je echt uit de buurt van een dect-telefoon blijven. De stralingsintensiteit valt kwadratisch af dus een paar extra meter scheel al heel veel!

Je TV en Radio ONTVANGEN en zenden niet zelf, dus deze kunnen geen kwaad, sowieso is de invloed van deze analoge signalen nihil (tenzij je vlak bij de zendmast woont).

- De WHO heeft na jaren van stug volhouden deze maand de gepulste straling in de categorie "mogelijk kankerverwekkend" geplaatst.

- De Raad van Europa heeft deze maand het advies gegeven aan de lidstaten om mobiele telefoons en wifi op scholen te gaan verbieden.

- minister Verhagen heeft deze maand aangegeven dat er 1300 gezinnen, wonende onder hoogspanningsmasten uitgekocht gaan worden (ook een vorm van straling die helemaal geen kwaad kon).