Elke ochtend keelpijn

Ik heb eigenlijk elke ochtend keelpijn het gaat na een tijdje wel weer over maar het is toch wel wat vervelend en ik vroeg me af of iemand dit misschien heeft of heeft gehad of er iets over weet enz

Ik heb het al zoon 2 jaar alleen begon het met maar zoon 2 a 3 keer per masnd maar wel dezelfde pijn en nu heb ik het elke ochtend eigenlijk iets als meer als 1 keer van de 50 dagen niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
111.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rook je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 12 :P

Antwoorden (4)

Ga er in ieder geval mee naar de dokter.

Het kan vast verschillende oorzaken hebben, zomaar een greep:

-droge keel na de slaap
-allergisch voor iets (graspollen, huisstofmijt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook al erg lang in combinatie met een langdurige keelontsteking van 10 maanden me amandelen zijn er uit gehaald en nu heb ik al ik wakker wordt ook nogsteeds last van me keel
Als het warm is op je kame door zon of verwarming kan die warmte op je keel aanslaan daar heb je dan smorgends last van als je wakker wordt vaak hebben mensen ook een glaasje water naast hun bed
In de winter zul je er minder last van hebben of je moet de verwarming aan hebben staan.
tip: zet je kamer deur op een kiertje of een raam open als je gaat slapen dit helpt waarschijnlijk al een stuk

En anders zou ik even naar de dochter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je op iets allergisch reageert..misschien huisstofmijt in je matras/kussen en dat daardoor je neus dicht gaat zitten gedurende de nacht. Door het ademen met open mond krijg je een droge keel en op den duur keelpijn.
Ik bleek allergisch te zijn voor dons en nadat mijn donzen kussen vervangen was waren de klachten ook verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je (misschien alleen in een bepaalde houding) met je mond open slaapt. Dan drogen de slijmvliezen van mond en keel een beetje uit en dat kan pijn doen. Als dat het probleem is, zou het over moeten gaan als je een glas water drinkt als je opstaat, en zou je kunnen proberen of een ander kussen het probleem oplost.