Ik gebruik nooit suiker,kan dit ook nadelig zijn voor mijn lichaam?

nooit geen suiker in de koffie of thee,nooit geen koekjes of lekkernijen waar suiker inzit,kan dat ook een nadeel zijn voor mijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed eef...

Het beste antwoord

Je krijgt, ondanks dat je zelf geen suiker toevoegt, altijd suiker binnen. Aan heel veel producten zit suiker toegevoegd of er zitten natuurlijke suikers in. op deze manier krijg je toch voldoende energie om goed te kunnen
functioneren. Het is juist prima als je zonder al te veel toevoegingen van suiker door het leven kan gaan. Het eten van zoet is aangeleerd. Ouders doen vaak bij kleine kinderen suiker of siroop in bijvoorbeeld yoghurt, terwijl als je het altijd 'puur' zou geven, het kindje aan de zure smaak zou wennen. En zo is het bij jezelf ook, hoe meer zoet je eet, des te meer je lichaam daarop ingesteld raakt en er ook om zal vragen. krijgt het lichaam vervolgens niet om de gevraagde suikers, dan zal je zien dat je vermoeid raakt, je krijgt 'afkickverschijnselen' en extreme drang om iets zoet tot je te nemen. Dus kun je zonder...houden zo!
(alhoewel een taartje op z'n tijd toch écht lekker is!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Integendeel. Suiker, en dan vooral kunstmatige geraffineerde suiker zoals die in talloze producten is toegevoegd, is volledig overbodig voor echt lichaam en feitelijk niets meer of minder dan gewoon vergif. Niet meteen dodelijk gif, maar het heeft geen enkele voedingswaarde en is nergens goed voor.

Koolhydraten zitten in vele andere voedingsmiddelen, en suiker (maar ook bijvoorbeeld wit meel / wittebrood) is zo ver bewerkt, dat het niet of nauwelijks gezond meer is. Zelfs als je helemaal geen fruit zou eten, zou je nog steeds geen koolhydraten tekort komen. Er zijn meer dan genoeg natuurlijke suikers voor handen in bijvoorbeeld de meeste groenten en baksels.

Het enige voordeel van suiker dat ik zou kunnen noemen is dat je er kortstondig wat extra energie van zou kunnen krijgen, maar ook daar zijn betere alternatieven voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent juist goed bezig. De natuurlijke suikers die je lichaam nodig heeft, krijg je binnen door het eten van fruit en groenten.
Gewone geraffineerde suiker is juist slecht voor je lichaam. Het heeft vitaminen en mineralen nodig om afgebroken te worden. Dit betekent dat het lichaam gezonde voedingsstoffen kwijt raakt om ongezonde stoffen te verteren.
Geraffineerde suiker heeft wel veel calorieën maar geen waardevolle voedingsstoffen. Het is slecht voor je gebit. En zo zijn er nog tal van negatieve eigenschappen van suiker voor je lichaam op te noemen (59 zelfs! zie eerste link)
Dus laat die suiker maar lekker weg uit je eten en eet voldoende groenten en fruit. Dat is wel zo gezond!

(Voor meer informatie zie ook tweede link)