Hoe kom je over een gebroken hart heen??

Bij elke afleiding die ik zoek denk ik toch weer aan die ene persoon. Ik ben er echt heel depressief door :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen!! Ik heb een depressie gehad mede door liefdesverdriet. Het heeft bij mij een hele tijd geduurt, maar op het moment dat het bij mij echt over was was toen ik een goeie vriend kreeg waar ik alles tegen kon zeggen over mn verdriet en we konden leuke dingen doen samen en zo ben ik mijn ex echt vergeten. Maar ja, die goeie vriend ligt niet zomaar op straat. Ik weet precies wat je voelt en dat afleiding zoeken heel erg moeilijk is. Kijk naar de mensen die je echt waard zijn en ga daarmee praten. Zoek de waardevolle dingen in het leven en denk evt. Alleen aan de negatieve dingen van je ex;) dat helpt ook hoor !!!! Nogmaals heel erg veel sterkte ik hoop echt dat je hier snel overheen komt want liefdesverdriet is als je het mij vraagt het ergste wat er is!!

Antwoorden (3)

Do's
- Zoek afleiding: spreek af met vrienden, ga uit en zoek een hobby
- Na regen komt zonneschijn
- Denk eens goed na over de toekomst: wat wil jij eigenlijk?
- Stel je open voor anderen, al is het alleen maar om je zelfvertrouwen een oppepper te geven!

Don'ts
- Je mag best even zwelgen in zelfmedelijden, maar stel wel je grenzen: het leven gaat een keer door
- Zin niet op wraak, nog langer met je ex bezig zijn heeft helemaal geen zin
- Ga niet bewust op zoek naar dingen die je aan je ex doen denken
- Denk niet dat er een bepaalde tijd staat voor het overkomen van je liefdesverdriet; dat is voor iedereen verschillend

Er is ook een boek: 'Eerste hulp bij een gebroken hart’ door Valerie Frankel en Ellen Tien, Forum, 1995
Misschien dat je daar iets aan hebt?

En een website, die 15 stappen aangeeft om van je gebroken hart af te komen... http://www.healmybrokenheart.com/

Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is inderdaad heel lastig om die voor jou belangrijke persoon te vergeten.Misschien kun je proberen om het te delen met vriendinnen en samen met hun iets leuks doen.
Mijn tip is probeer afleiding te zoeken of verwen jezelf eens met iets leuks.Je zult zien naarmate de tijd loopt de herinnering ook minder wordt. Sterkte.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afscheid nemen heeft tijd nodig, dit is voor iedereen anders, de ene doet er een dag over de ander een jaar. gun jezelf deze tijd, waak wel voor depressieve gevoelens. Is dat deze persoon wel waard? ben je boos op deze persoon of wil je wat kwijt maar t kan niet, schrijf het dan op in een boekje of schrijf een niet verstuurde brief, dit kan helpen met het verwerken. Ook afleiden is goed, je moet het er alleen niet mee verdringen. Praten met mensen die je in vertrouwen hebt is ook een mogelijkheid,. sterkte