Hoe hersteld je lichaam het snelst van een zware training?

Ik ben altijd helemaal kapot na 2uur thaiboksen. Ik moet dan de volgende dag Jujitsu doen, dat is vergeleken thaiboksen wel een chille sport dus maakt verder niet veel uit. Meestal moet ik die dag erna wel MMA overslaan, omdat ik gewoon nog spierpijn, en pijn aan me schenen enzo heb van Thaiboksen.

Ik hoef niet persee elke week MMA enzo te doen, ik vind het alleen hartstikke leuk. Die dag erna heb ik dan weet thaiboksen en wil ik gewoon fit heen.

Is het mogelijk binnen 2dagen weer helemaal fit te worden om mij weer helemaal te kunnen geven bij de 2uur thaiboksen.

Moet ik rust nemen, of blijven bewegen, bepaalde dingen wel of niet eten, water drinken, kan ik tussendoor nog wat krachttraining doen met gewichtjes.

En het belangrijkste hoe word ik weer helemaal fit?

(15jr, 1,70, 55kilo)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een warm bad en daarna een warm bed!
Zorg dat je s`avonds voldoende eiwitten gegeten hebt!

En ga niet trainen met spierpijn. Dat is vragen om blessures. Pak je rust, anders gaat het vroeg of laat een keer goed fout, en dan kun je wellicht maandenlang niet meer sporten...

Toegevoegd na 4 minuten:
Neem geen pijnstillers tegen spierpijn en drink ook geen energy drankjes. Die laten je de pijn vergeten, waardoor je verder gaat met trainen dan verantwoord is...
Leer om naar je lichaam te luisteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trainen met spierpijn is geen probleem, juist doen en in beweging blijven. De goude regel is luisteren naar je lichaam, als het echt pijn doet dan pak je rust. Ik spreek uit 10 jaar lang topsport ervaring. Denk dat de TS meer begeleiding nodig heeft en meer met zijn trainer moet overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rust pakken en naar je lichaam luisteren. Dat zei ik ja.
Je zit mijn halve antwoord over te schrijven... Verder ben ik het niet geheel met je eens. In beweging blijven okee. Maar dan wel met minder belasting en alleen om de spieren goed te doorbloeden. Overbelasting vergroot de kans op spierscheuren! Als het echt pijn doet, zoals je schreef, dan kan het al te laat zijn...

Andere antwoorden (2)

Zoveel trainen, en je vraagt of weet je trainer het antwoord niet?

En ja het is mogelijk om binnen 2 dagen weer fit te worden, in iedere sport geld 1 dag herstel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink groene thee met evt. honing, eet (geschild!) fruit (banaan) en bonen i.p.v. vlees en doe meditatie-oefeningen ter ontspanning (met een mooi muziekje bijv.).