Bestaat er een modernere versie van paroxetine, waarvan je niet zweet of aankomt?

Ik gebruik al lange tijd paroxetine tegen een dwangstoornis, twee vervelende bijwerkingen zijn gewichtstoename en zweten/het warm hebben. Kent iemand een moderner medicijn waarbij deze bijwerkingen misschien minder zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Misschien is meer sporten en Axe dry een goede combinatie...??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag, he?! Er wordt gevraagd om een vervangend medicijn ivm bijwerkingen.
Kimath
12 jaar geleden
Dat is geen medicijn.
Wellicht kun je (in samenspraak met je hulpverlener) hoge dosis Inositol proberen. In een kleinschalig dubbelblind onderzoek zorgt een hoge dosis Inositol (18 gram) voor een vermindering van de symptomen van Obsessieve-compulsieve stoornis. De effectiviteit is vergelijkbaar met SSRIs (zoals Paroxetine), maar dan zonder noemenswaardige bijwerkingen. Veel succes en sterkte in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me de moeite van het overwegen zeker waard, uiteraard i.o.m. behandelaar. +1
Er zijn meerdere medicijnen die werken als paroxetine maar ook bijwerkingen hebben. De ene persoon reageert anders dan de andere...het is een kwestie van uitproberen (wel lastig met paroxetine)
Ga in ieder geval niet zelf aan het 'rommelen' maar overleg met de huisarts of vraag om een verwijzing.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens naar Seroxat dat is een duurder zusje van paroxetine misschien helpt het.