1e graads verbranding frituurvet gevolgen?

Kunnen er blijvende gevolgen zijn(zoals rode blijvende vlek) bij een 1e graads verbranding door frituurvet? Heeft iemamd hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (5)

nee, gaat vanzelf weer weg

Toegevoegd na 1 minuut:
heb er idd ervaring mee, heb vorig jaar in een snackbar gewerkt dus ervarings specialist nr 1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee frituurvet is niet zo smerig, daarentegen is water van 100graden stukken erger, dus zorg ervoor dat je dat gedoe niet krijgt want dat krjjg je wel vlekken blaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
• Bij een brandwonde van de eerste graad is alleen het bovenste laagje van de huid, de opperhuid, getroffen. De huid is rood en doet erg pijn, zoals bij een zonneslag. Normaal gezien is de huid na enkele dagen volledig hersteld en zijn er geen littekens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een frituur pan die verhit was over mijn voet laten vallen. De pan was verhit tot 180 graden maar was al 5 minuten aan het afkoelen. Het doet vreselijk pijn natuurlijk maar mijn voet is helemaal hersteld ik zie er niks meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb door frituurvet regelmatig tweedegraads verbranding opgelopen. (werk) Je ziet er niets meer van. Dus het geneest weer.