Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Titel Boek gezocht over nooit meer liegen.

Er zou een boek moeten zijn, waarin de schrijver uitlegt hoe je kan leven zonder te liegen. Dat lijkt mij onmogelijk, dus dit boek wil ik graag lezen. Maar hoe heet dit boek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

'The Complete Kant' van Cathal Morrow. Die heeft een heel jaar zonder leugen geleefd. Vooral de vraag van zijn vrouw of haar "gat niet te dik was in deze rok" deed bij hem het nodige angstzweet uitbreken. "Ja, eigenlijk wel, maar ik hou van je dikke kont", luidde het eerlijke antwoord. De titel van het boek dat hij over zijn ervaringen schreef is naar de Duitse filosoof Immanuel Kant genoemd, die ervan overtuigd was dat liegen moreel gezien altijd de verkeerde keuze is.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk!, lijkt mij ook knap lastig. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind beide antwoorden even goed, maar ik kan er helaas maar eentje kiezen. De eerste de beste dus maar.

Andere antwoorden (1)

De filosofie van Immanuel Kant gaat inderdaad over 'moreel rein' leven, puur omdat dit goed is.

Vele religieuze boeken schrijven eerlijkheid ook voor.

Verder is er nog het boek 'Radical Honesty' welke volledig over eerlijkheid gaat.

Van wikipedia:
Radical Honesty is a technique and self-improvement program developed by Dr. Brad Blanton.[1] The program asserts that lying is the primary source of modern human stress and that practitioners will become happier by being more honest, even about painful or taboo subjects. Blanton claims this form of honesty can help all human relationships since it "creates an intimacy not possible if you are hiding something for the sake of someone's feelings
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding