Wat kun je doen tegen een opgeblazen gevoel? Is er b.v. Iets wat je kunt gebruiken ( of eten ) dat lacserend werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (13)

Activia van Danone eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt "Rennies" kopen bij Etos of Albert Heijn. Deze pillen helpen tegen een opgeblazen gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rennies is tegen maagzuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen. Ook tegen opgeblazen gevoel, werd een aantal jaren geleden in de reclame letterlijk gezegd. Zie ook http://www.rennie.co.uk/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je rennie deflatine hebben. Anders heeft het niet veel zin en werkt het alleen om het maagzuur te neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist er zijn twee soorten 1 tegen maagzuur en die ander is deflatine
Een slokje cola wil nog wel eens helpen, dan kun je een boertje laten, dit is een serieus antwoord. Of anders een rennie. Laxerende middelen helpen niet tegen dat nare gevoel, sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rennie deflatine,werkt echt.
Altijd handig om in huis te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bovenstaande oplossingen zijn duur. Mijn advies: koop bij apotheek magnesium kauwtabletten. Neem er 3 per dag en je kan prima naar het toilet en je bent af van je opgeblazen gevoel. 100 pillen kosten eur 3,40
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon elke avond een ouderwets bordje yoghurt.
Gewoon die witte.
Die ouderwetse.
En dan gewoon opeten zonder suiker .
dat is het beste,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u wel eens last van een opgeblazen gevoel en zit uw buik u daardoor in de weg? Gebruik dan A.Vogel Gastronol. Dit natuurlijke product helpt krachtig en natuurlijk bij een opgeblazen gevoel, zuurbranden en (incidentele) maagpijn.
Gastronol helpt ook bij acute klachten.

Wat kunt u doen tegen een opgeblazen gevoel in de buik of maag?
Een opgeblazen gevoel is niet prettig. Om er vanaf te raken, zult u naar uw manier van leven moeten kijken. Een zittend leven, stress, te weinig slaap, te vet eten met weinig vezels en groenten, snel een boterham uit het vuistje... al deze gewoonten ontregelen de vertering en leiden tot een opgeblazen gevoel. Wat kunt u doen om uw buik te ontzien?

•Eet minder. Stop met eten als u nog een beetje trek lijkt te hebben.
•Eet vaker. Liever vijf of zes volwaardige (kleine) maaltijden dan de drie klassieke maaltijden en kleine tussendoortjes.
•Neem de tijd om goed te kauwen. Een opgeblazen gevoel steekt eerder de kop op wanneer u eet volgens de hap-slik-weg-methode.
•Drink elke dag ten minste 1,5 water en/of kruidenthee die de vertering bevordert.
•Drink niet bij de maaltijd, maar ervoor of erna.
•Zoek uit welke voedingsmiddelen bij u gasvorming en een opgeblazen gevoel veroorzaken en bouw deze geleidelijk af.
•Neem de tijd voor uw maaltijden. Ga zitten en geniet in rust van wat er op uw bord ligt.
•Sta stil bij uw gevoel van honger en verzadiging.
•Eet geleidelijk aan meer voedingsvezels. Doe het rustig aan, zodat de darmen hieraan gewend kunnen raken. Een goede spijsvertering vermindert het risico op een opgeblazen gevoel.
•Beweeg meer en wandel vijftien minuten na de maaltijd.
•Probeer minder of niet te roken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees hierover meer op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okugest tabletten van VSM brengen snel verlichting bij een opgeblazen gevoel.
Voedsel dat laxerend werkt: kool, ontbijtkoek, pruimen, drop, karnemelk, yoghurt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen wondermiddel en ook geen eenduidige oplossing voor het bestrijden van een opgeblazen gevoel, maar je kunt het wel verlichten.

Eet geen vette producten (spek, alles wat gefrituurd is, chocola) of geraffineerde en gesuikerde tarwegranen, haver of maïs (Cornflakes ed.). Vermijd ook sterk gekruid eten, rauwkost, koolgroenten, peulvruchten en de meeste soorten fruit (vooral abrikozen en bananen). Ook uien, wit brood en nieuwe aardappelen kunnen veel gas vormen. Drink geen bier en koolzuurhoudende dranken. Drink kruidenthee na de maaltijd en wandel om de spijsvertering op gang te brengen.

Het gevoel vermijden

Heb je vaker last van een opgeblazen gevoel, vermijd dan in ieder geval vet eten en veel van bovenstaande voedingsmiddelen. Iedereen reageert weer anders op bepaalde voedingsmiddelen. Probeer uit te zoeken welke producten bij jou een opgeblazen gevoel veroorzaken en mijd deze producten een tijdje.

Een lege darm leidt ook tot gasvorming. Eet daarom meerdere kleine maaltijden op een dag, op vaste tijden. Eet rustig en neem de tijd om goed te kauwen. Maak een wandeling van een kwartier na het eten.

Ook zijn er vrij verkrijgbare middelen die de vorming van gas beperken (actieve kool of Rennie deflatine). Ook kun je uitzoeken of je baat hebt bij producten als Yakult of Activia, met actieve culturen bevatten die de darmflora beïnvloeden.

Darmen reageren op stress. Zoek manieren om je te ontspannen. Bijvoorbeeld met sport. Beweging is ook heel goed voor de darmen

hier nog wat tips in de hieronder vermelde bron, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linoforce werkt super goed niet duur en gewoon te koop in sommige supermarkten of anders drogisten echt een supermiddel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou bij kunnen houden wanneer het gevoel ontstaat, wat je daarvoor gegeten of gedronken hebt (bijvoorbeeld uien, bepaalde frisdrank o.i.d.) en dan kom je er vaak achter wat het probleem veroorzaakt.
Dan hoef je het niet te onderdrukken maar zou je het misschien op kunnen lossen bij de kern :)
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lepel olie werkt ook lacerend, net as veel kauwgom of fresherman freind (snoepjes) staat ook op de verpakking, ` bij overmatig gebruik kan lacering optreden`
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het belangrijker om de oorzaak te vinden van je opgeblazen gevoel dan lapmiddeltjes te zoeken.
Een oorzaak kan zijn dat je iets dat je niet goed verdraagt, of dat je producten eet die niet goed vertreren als ze samen worden gegeten.
Als je een lapmiddeltje wil, kan je easydigest van ortis proberen, deze werken ongelooflijk goed. Anders willen gewone verteringsenzymes ook wel werken (naargelang de oorzaak natuurlijk)

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad, je darmflora op orde brengen. Dit gaat dus NIET met laxeermiddelen, maar met pre- en probiotica. Ga naar je apotheker hiervoor.