wat houd een sport-medische keuring in ?

Ben toegelaten tot een school en moet dit binnekort doen. Wat moet ik hier straks doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat ze testen of je lichamelijk in orde bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net alsof je bij de dokter bent kijken of alles werkt of je ergens pijn hebt ze testen miss. Ook je reflexen.
Maar dat kan heel erg verschillen
In ieder geval veel succes!!!
Zo gaat dat ongeveer:

Basis sportmedisch onderzoek
Voor wie?

Keuring voor recreatieve en/of jeugd sporters die minder dan 7 uur/week sporten met weinig tot geen klachten. Verplichte keuring voor ROC Sport en Bewegen, ALO, duiken, parachute springen, motorsport en tennis.

Inhoud

Vragenlijst met cardiale screening (Lausanne protocol)
Lengte, gewicht, vetpercentage, visus, bloeddruk, urine
Longfunctie
Anamnese en uitgebreid lichamelijk onderzoek
Bespreking resultaten en verslaglegging

Basis sportmedisch onderzoek
Voor wie?

Keuring voor recreatieve en/of jeugd sporters die minder dan 7 uur/week sporten met weinig tot geen klachten. Verplichte keuring voor ROC Sport en Bewegen, ALO, duiken, parachute springen, motorsport en tennis.

Inhoud

Vragenlijst met cardiale screening (Lausanne protocol)
Lengte, gewicht, vetpercentage, visus, bloeddruk, urine
Longfunctie
Anamnese en uitgebreid lichamelijk onderzoek
Bespreking resultaten en verslaglegging

http://sportmax.mmc.nl/sport_zorg/sportmedische_keuringen/basis_sportmedisch_onderzoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je hier wijzer uit worden???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, wat is het probleem?
jc54
12 jaar geleden
Ach, Redfighter96, als jij later groot bent en iets meer algemeen ontwikkeld, dan ga jij dit antwoord misschien ook begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Práchtig antwoord. Dikke +
Ze gaan je lichaam keuren.
Ze maken onder andere een hartfilmpje (weet niet of het zo heet, in ieder geval met grafiekjes enzo), dit gebeurt met van die plakkertjes op je lichaam.
Ze gaat bloed afnemen wat wordt onderzocht. Ze gaan kijken hoe je loopt, of je bijvoorbeeld op 1 been kan staan met je ogen dicht, hoe je rugwervel loopt (bij mij is toen bijv. scoliose geconstateerd) en of voor de rest alles klopt.
Bij een medische keuring meot je ook een vragenlijst invullen. Vul die gewoon naar waarheid in, en meld ook dingen die niet worden gevraagd, maar waarvan je denkt dat het wel belangrijk is voor de sportarts om te weten.
In het kort komt het erop neer of jij wel geschikt bent voor de school waar je naartoe gaat. In de meeste gevallen ben je gewoon geschikt. Eigenlijk is er niets engs aan.