Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier waardoor je minder erg ongesteld wordt?

Op 3 juni ga ik met school op excursie naar Maastricht, heb er superveel zin in maar nu zit ik wel met het probleem dat ik waarschijnlijk rond de 1e ongesteld word...
En aangezien ik vaak nogal hevig ongesteld ben dacht ik; 'misschien is er wel een manier waarop je minder erg ongesteld kan worden'.

Ik las hier ooit ergens, dat als je veel mastrubeert dat het dan minder erg wordt, maar de eerste 2 dagen nogal hevig. Heb ik er dan de derde dag nog last van, of neemt het dan waarschijnlijk al af? (Heel wat vragen, excuses)

Verder zijn andere tips en wat dan ook van harte welkom, hoop dat iemand kan helpen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik normaal trouwens maandverband en gebruik de pil niet of dergelijke.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel plezier in Maastricht! Het is een prachtige stad, ik woon er zelf ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

De pil zou wel je probleem oplossen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook aan de pil gaan of een tampon gebruiken(als je dat nooit eerder hebt gedaan dan hebben ze ook kleinere, voor de eerste keer)
en anders als je heel erg stresst word de ongesteldheid ook veel minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de pil waarmee je wel wat kunt regelen, niet. Extra maandverband mee. Het zij zo. Maak er het beste van. Het zal nog zo vaak ontzettend ongelegen komen....

En veel plezier in Maastricht. Mooie stad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt bij de huisarts een tabletje krijgen zo dat je een week later ongesteld wordt.
Als je het je huisarts uitlegt,dan komt het wel goed.
Ik wens je al vast een fijne excursie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hiervoor Primolut halen bij de apotheek. Dat stelt de mentruatie cyclus uit. Dat slik je gewoon gedurende je vakantie en als je dan daarna ermee stopt komt je menstruatie gewoon.

In onderstaande link staat het zo omschreven:
Menstruatie uitstellen
Als u norethisteron (dat is het werkzame bestanddeel van Primolut) drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is de pil een goeie oplossing waardoor het minder wordt en je het af en toe kan uitstellen. Daarnaast heb je het spiraaltje waar veel vrouwen, niet allemaal helemaal niet meer ongesteld door worden. Hier lijk je me wel nog beetje jong voor. Daarnaast zou je visolie kunnen slikken hierdoor wordt je menstruatie rustiger. Maar ik weet niet of dat snel genoeg werkt voor je aankomende school uitje. Veel plezier!

Toegevoegd na 1 minuut:
O zie nu 3 juni staan dan zou t wel eens optijd kunnen werken die visolie en als t pijn doet gewoon paracetamon slikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding