Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat sommige mensen heel vaak uitgedroogde mondhoeken hebben?

Hoe komt het, en hoe kan je er vanaf komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
978
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he bah, wat een boeiende vraag :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gebrek aan vitamine C is dat meestal. Elke dag een sinaasappel eten, of ander fruit/groente waar voldoende vitamine C in zit. Dat moet wel elke dag, want wat je op een dag teveel van deze vitamine binnen krijgt plas je weer uit. Je lichaam legt er dus geen voorraadje van aan (dat heeft de mens met de cavia gemeen).

Een heel groot gebrek aan deze vitamine leidt tot Scheurbuik, een aandoening die scheepsbemanningen vroeger vaak hadden als ze wekenlang leefden op gedroogde scheepsbeschuit en gepekeld vlees. Dan verloren ze o.a. hun tanden, en uiteindelijk konden ze er zelfs aan overlijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, elke dag een sinaasappel vind ik een hele goeie tip:) De oorzaak bestrijden, en niet het probleem.
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Heb ik ook gehad!
Wat bij mij hielp was meer water drinken zo'n 1.5 tot 2 liter en kein beetje vaseline en weeeg.

Toegevoegd na 35 seconden:
Dus waarschijnlijk door uitdroging of door kuod weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is het ook een teken van een vitaminetekort, dus gezond eten en voldoende (water!) drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De weinig vitamine en te weing gedronken maar gaan snel weg door dat gewoon te verbeteren en inderdaad met vaseline in te smeren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan aan je weerstand liggen heb er zelf ook vaak last van ik gebruik dan meestal labello heel dik smeer ik dit erop en 2 ons groente en 2 stuks fruit eten helpt;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding