Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een oplossing voor irritatie tussen de billen door zweet en misschien door overmatige haargroei?

Bijbaantje waarbij veel gelopen wordt. Na een paar dagen werken verergeren de klachten.
Scheren is (moeilijk maar) ook geen oplossing want daarna voelen de haartjes aan als scheermesjes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
59.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Schoonmaken met nivea creme en dan een tissue tussen je billen klemmen. Bij mij groeide de irritatie door naar een zware schimmelinfectie. Wil je niet meemaken . Dat gebeurde gedurende een warme zomer, baan waar veel bij gelopen werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens talkpoeder. Een paar keer per dag herhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheren met de tondeuse,dan komen de haren zacht terug en jeukt het niet en inderdaad goed droog deppen en daarna talkpoeder aanbrengen.Ziuver katoenen ondergoed dragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen is het verstandig om een aantal keren per dag de geirriteerde plek met water zonder zeep te wassen.
Smeer er daarna Sudocrem op. Dit werkt uitstekend tegen huidirritaties, en geneest de rode plekken.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het douchen insmeren met een vette zalf (zalf die ook wel voor babybillen gebruikt wordt of vaseline). Het zweet kan dan de huid niet verder irriteren. Als de klacht blijft aanhouden, kun je het beste je huisarts raadplegen, want je kunt er een schimmelinfectie van krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk worden deze problemen veroorzaakt door telkens maar douchen met gebruik van zeep.
Onze huid is van nature beschermd door een vettig laagje die infectie's moet tegen houden, door overmatig douchen verwijderen we ook telkens weer deze natuurlijke bescherming, op deze kale huid kunnen makkelijk bacterieen en schimmels groeien!
Alleen wassen met water brengt deze beschermlaag weer terug.
Heel veel mensen douchen tegenwoordig te veel en denken dat ze het daardoor lekker schoon worden, maar eigenlijk zetten ze de deur open voor allerle infectie's.
Gebruik altijd katoenen kleding, niet katoenen kleding veroorzaakt vaak statische electriciteit, dat is zeer ongezond voor de mens, je gaat ook sneller naar zweet stinken, dus meer bacterieen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vaak ook last van irritatie tussen de billen door zweet. Bij mij werkt uierzalf perfect. Binnen de kortste keren ben ik van de irritatie af, en als je smorgens even smeert krijg je nergens last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals hier al opgemerkt werd: Niveacrème en niet wassen met zeep, alleen met water. Helpt bij mij het best.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Bij kinderen werkt ze zinkzalf van Zwitsal goed, mischien dat het voor jou ook kan werken? als je het niet probeert, dan weet je het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest effectieve en goedkoopste manier is een pluk gras (vers geplukt) in een papieren zakdoekje wikkelen en in je achterzak steken.
Gaat ongeveer de hele dag mee, anders in de middagpauze even vernieuwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je pijn in je rug had, moest je altijd een of twee kastanjes in je zak houden..
Is dit hetzelfde idee, omdat je het gras in je broekzak doet
Er zijn speciale cremes te koop. (Zie bron)
Wat je zeer zeker NIET moet gebruiken in mijn idee is talc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er maizena op te doen. Maizena absorbeert ontzettend goed, en is de oplossing voor irritatie tussen de billen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding