is het mogelijk dat je een patroon in je leven kan hebben?

ik denk dat ik een patroon in mijn leven heb en dat is met het getal 13, altijd als er iets is met 13 dan krijg ik pech. want all mijn vriendinnen beginnen met een M en dat is het 13e getal van het alfabet. hoe kan dit en hoe kom ik dan van dit patroon af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Dus door al je vriendinnen heb je pech?
Als je maar lang genoeg zoekt, kun je overal patronen in zien. Kijk maar naar al die conspiracy-mensen..
Laat het eens los, 13 is gewoon een cijfer. Enige betekenis is dat het een waarde aangeeft, en daar laat jij je leven door beheersen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind 1 voorbeeld ook wel wat weinig om te spreken van een patroon...

Het beste antwoord

Altijd als je ergens op gaat letten, dan zie je het opeens overal verschijnen. Ken je dat niet: je leert een nieuw woord, en in de er op volgende week hoor je het woord op minstens 3 plaatsen of je leest het, terwijl je het van tevoren nog nooit opgevallen was.

Zo is het ook met getallen: als je er op gaat letten, kom je ze overal tegen. Kijk maar naar mijn Avatar.

Er zijn zelfs films over gemaakt, de film '23' is een horrorfilm die gaat over precies wat jij beschrijft: iemand is gefocussed op 23 en ziet het overal verschijnen (en draait helemaal door). En die is dan weer afgeleid van 'the law of fives'.

De manier om er vanaf te komen is door er minder op te letten. Of probeer het eens een tijdje met een ander getal, dan zul je zien dat het net zo 'waar' of 'onwaar' is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat het me nog nooit is opgevallen dat jouw avatar een getal is? En het is nota bene het antwoord op dé vraag over het leven, het heelal en de rest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kent je klassieken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (7)

je vriendinnen zijn toch geen slechte ervaring? ik denk niet dat een getal je leven kan bepalen dat moet toeval zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad, vriendinnen associeer je meestal toch juist niet met 13..?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met negatief, bedoel ik!!
Nee, het is niet mogelijk dat je een patroon in je leven heb met het getal 13. Ongeluk is namelijk altijd een kwestie van toeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor mij coïncidence, maar dat helpt jou natuurlijk niet. Wat ik zou doen is specifiek zoeken naar iets wat de cirkel breekt. Dus in jou geval, ga eens met iemand om met de K, de P, de A ofzo.

Of zoek juist iets in je leven wat niet met 13 is, wat vast wel het geval is

Een tip: let minder op de getallen, dan kom je erachter dat het er niet echt aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat als puber een tijd gehad met het getal 4. Overal leek het op te duiken. Niet dat ik dan speciaal pech had, maar destijds vond ik het heel frappant.

Inmiddels weet ik dat er eigenlijk niets frappants aan was, en dat het niet echt een patroon was. Het was simpelweg de werking van het menselijk brein.

Wij zijn als het ware 'geprogrammeerd' om verbanden te zoeken en patronen te zien. Dat heeft een praktische functie: als je het verband snapt tussen het opduiken van een leeuw en je stamgenoot die door die leeuw wordt opgepeuzeld, zul je de volgende keer dat je een leeuw ziet niet vrolijk naar hem toe lopen. Sterker nog, je zult letten op tekenen dat er een leeuw in de buurt is (een kadaver hier, een pootafdruk daar) om te voorkomen dat je in de buurt van die leeuw komt.

Omdat dit vermogen om patronen en verbanden te herkennen zo belangrijk is voor overleving, is het via millennia van evolutie heel diep ingebakken in onze hersenen. Je bent de hele dag bezig met het zien van patronen en het trekken van verbanden. Maar soms gaan je hersenen wat dit betreft met je aan de haal.

Je ziet een keer het getal 13 als je pech hebt. En later gebeurt dat nog een keer. Je weet dat volgens bijgeloof 13 een ongeluksgetal is. Presto, een verband! Zodra het verband is gelegd, blijven je hersenen hierop gefocust. Wat binnen dat verband past, wordt opgeslagen. Wat er buiten valt, wordt genegeerd.

De keren dat je 13 tegenkomt en je geen pech hebt, vergeet je direct weer. De keren dat je pech hebt en er geen 13 in de buurt was ook. Maar komt het toeval weer voor dat 13 en pech bij elkaar in de buurt voorkomen, dan zetten je hersenen een vinkje: nog een geval. En al die gevallen samen lijken dan op een patroon.

Maar in de echte wereld is dat patroon er niet. Het is puur geconstrueerd door je hersenen door selectieve herinnering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Duidelijke uitleg!
Dat je deze vraag hier stelt wil zeggen dat je er veel te veel mee bezig bent. Probeer die getallen uit je hoofd te zetten. Op de duur zal je overal je pech associeren met 13 en bang krijgen als het de 13de van de maand is. Dat is niet gezond. Leid jezelf af als je de neiging hebt om weer te gaan piekeren.
Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt. Ik werd wakker en het was 4u 44. Heel gewoon, maar het bleef zich herhalen. Elke nacht werd ik wakker op dat uur. Hoe het kwam weet ik nog steeds niet, maar zoals het gekomen is, zo is het ook weer verdwenen. Niets achter zoeken, niet te veel op focussen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij zelf in je onderbewustheid wilt dat je dit ziet als een patroon ,dan kom je er niet vanaf en blijf je het gewoon denken.
Maar wees gerust. Het zal vanzelf minder worden. Zo heb ik vroeger ooit eens in een tijdschrift een verhaal gelezen over een jongen die werd bezeten door een kwade geest. En de naam van die geest werd ik weet wel niet hoe vaak genoemd in dat artikel. En zo,n beetje alles uit dat artikel ben ik vergeten behalve de naam van die boze geest. Het heeft me echt jaren achtervolgd ik dacht er zowat de hele dag aan en alles wat ik deed en dacht en zag bracht ik daar mee in verband. Ik werd er gek van en wilde dat ik dat artikel nooit had gelezen.
Maar uit eindelijk na mate de jaren verstreken ging ik er steeds minder aan denken omdat ik te veel andere bezigheden kreeg die mijn leven beheersten( een baan relatie moederschap en dat soort dingen.) Die naam vergeet ik mijn leven niet meer maar ik ben er niet meer mee bezig absoluut niet. Dus ik zeg ook niet dat je hier 100% vanaf zult komen maar het word uit eindelijk wel minder omdat er andere dingen voor in de plaats komen die voor afleiding zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan heel goed dat jij je meer bewust bent van het getal 13 dan mensen dat gemiddeld zijn.
Wanneer een getal vaak op je pad komt, hoeft dat geen ongeluk te betekenen, maar veeleer een boodschap. Een boodschap van 'hogerhand', van engelen/gidsen of hoe je ze ook wilt noemen.

Wanneer je het getal 13 werkelijk begrijpt, wordt er ook wel gezegd, dan ben je gezegend met kracht en bezit. Het is een symbool van 'kracht' die, bij verkeerd gebruik, zichzelf vernietigt. Het geeft wel aan dat je in je plannen ruimte moet creëren om rekening te houden met onverwachte en onbekende zaken. Het is dus geen pech-getal maar eerder een uitdaging om zaken positief te benaderen. Probeer je angsten en twijfels onder ogen te zien en vertrouw op een positief verloop. Wanneer je je Gids te hulp wilt roepen.. geef je angsten en twijfels aan haar! Zij helpt je wel.

Zodra jij het getal 13 begrijpt zal ook het patroon veranderen.

Dit is natuurlijk bekeken vanuit een spiritueel uitgangspunt... of jij daar iets mee kunt...?

Je kunt het patroon dus zelf veranderen als je aan het werk gaat met de boodschap. Laat je niet leiden door angsten en twijfels. Neem zelf het heft in handen! Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven en hoe jij omgaat met de uitdagingen die op je pad komen.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als numeroloog werk ik dagelijks met de symboliek van getallen en kan je vertellen dat je geboortedatum en je naam nog veel meer informatie kan verschaffen over bijvoorbeeld je levensles die je in dit leven te leren hebt en je mogelijkheden, je capaciteiten enz om die levensles te vervullen. Boodschappen die je bereiken in de vorm van getallen zijn al om aanwezig, niets geks dus!
Goed van je dat je het besef van een patroon hebt gekregen! Nu niet negatief, maar positief bekijken. Wat kun je ermee? Wat vertelt het je?