Wat moet ik doen??

Ik ben vandaag ongesteld geworden, maar ik weet niet wat ik moet doen?? Ik heb al wel een inlegkruisje op mijn onderbroek vast geplakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Een inlegkruisje is genoeg . Je hoeft hem alleen te verschonen na een paar uurtjes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel !!
Misschien je moeder vertellen, zodat ze je kan uitleggen wat je allemaal kan gebruiken en hoe je het moet gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een inlegkruisje is waarschijnlijk niet voldoende. Als je veel vloed verliest kun je toch beter maandverband gebruiken dit neemt het bloed meer op en is dikker. Maar wellicht bedoelde je dat ook met een inlegkruisje. En idd je moeder vragen om samen met haar naar de winkel te gaan om iets uit te zoeken wat je past. Je hebt zoveel verschillende soorten, merken etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een inlegkruisje is niet genoeg. Je gaat vlug vlekken op je kleding krijgen. Ga naar de supermarkt en koop een pak Always ultra Normal. Daar kan je voorlopig mee verder tot je je moeder op de hoogte kan brengen. Zij zal je dan wel verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het de eerste keer is (wat ik uit jou vraag kan opmerken) dan is een inleg kruisje misschien genoeg, maar de een grote kans bestaat dat het niet genoeg is en dat het snel "doorlekt". Dus koop een pak maandverband, maakt niet heel veel uit welk merk, en (voor overdag) een 'normal' is genoeg. Die plak je in je onderbroek en verschoont die om de zoveel tijd.
Als ik jou was, zou ik het ook je moeder vertellen, die kan er dan nog extra uitleg over geven. Bijvoorbeeld als je een keer wilt gaan zwemmen, en je overweegt om tampons te gaan gebruiken..

Veel succes ermee! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maandverband is iig onontbeerlijk;) Verder zou je ook eventueel tampons kunnen gebruiken.
Hiernaast kan een warme douche helpen om eventuele (buik)pijn tegen te gaan. Ook kun je paracetamol nemen wanneer de pijn erg is.
Verder kun je er over praten met moeder/vriendinnen zodat zij je ook nog adviezen kunnen geven.
Succes!