Mag je gewoon in het vliegtuig als je 7,5 maand zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
je mag best in het vliegtuig, zolang die maar op de grond blijft staan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is dat Kimath, haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komen er jonge rupsjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van harte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel.

Het beste antwoord

De eerste 28 weken van je zwangerschap kun je over het algemeen zonder problemen vliegen. Daarna vragen de meeste luchtvaartmaatschappijen om een zwangerschapsverklaring waar de uitgerekende datum op staat. Die verklaring moet getekend zijn door de verloskundige of (huis)arts en mag niet ouder zijn dan vijf dagen.

Er wordt aangeraden om niet na de 34ste week te vliegen. Je riskeert dan namelijk een bevalling in de lucht. Veel vliegmaatschappijen zien er om die reden van af om hoogzwangere vrouwen te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi Eleo, we gaan hoogst waarschijnlijk deze zomer weer naar Hongarije toe. E heeft ons weer gevonden en we hebben nu weer contact met elkaar. Echt heel erg leuk. Bedankt voor je antwoord. en een plusje ervoor ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk Koolwitje! en met de auto gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen, maar ik ben bang dat ik dan vreselijk wagenziek wordt :(

Andere antwoorden (3)

Bij de meeste maatschappijen kun je niet meer vliegen. Niet omdat het gevaarlijk is voor je baby, maar omdat je in principe elk moment kunt gaan bevallen.

Toegevoegd na 49 seconden:
De meeste maatschappijen leggen de grens bij 35-37 weken.

Toegevoegd na 5 minuten:
..dus het kan nog net.
bamibal
12 jaar geleden
ik zou het niet riskeren ook al was je 1 maand zwanger.
Als je mijn partner was ging het niet door.
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's pas emancipatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij een duidelijk geval van : Jij bent mijn vrouw en dus moet je naar mij luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HOE weet je dat zo zeker?
dudemeister
12 jaar geleden
klinkt als een cliché maar een vriend zijn zuster vloog ooit vlak voor uitgerekende datum naar Spanje en kreeg een miskraam, wil daarmee niet zeggen dat het door het vliegen kwam.
En @Keesje ; het heeft niks met emancipatie te maken maar het gaat hier wel om een kind ja dus neem geen risico zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik zou het wel na overleg met mijn echtgenote doen.
Jouw antwoord komt heel anders over.
Als je 7,5 maanden zwanger bent, kun je zelf al wel bedenken dat het niet slim is om dan te gaan vliegen. De kans dat je gaat bevallen is vanaf 7 maanden zeer groot. En.... waarom zou je dat doen, mits er een heel goeie reden is, b.v. je hebt ouders in het buitenland waar wat mee is. Anders bedenk je zoiets toch niet. Lekker thuis blijven dus, totdat de baby er is.