Hoe kan je een georganiseerd leven leiden?Hoe kun je je leven beter inrichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat het hier om een doel of iets anders?
gwn school of werk, algemeen leven?

Het beste antwoord

Ga op tijd slapen en sta op tijd op. Het liefst elke dag rond dezelfde tijd, zodat je lichaam went aan dit ritme.

Eet op vaste tijden. Door op vaste tijdstippen te eten leer je om je activiteiten voor een dag veel beter in te plannen.

Maak een schema. Bedenk hoe jij je dag of week in wilt vullen en schrijf dit op. Alles begint met een goede organisatie. Zorg er ook voor dat je de discipline houdt om je planning bij te houden.

Plan doelen voor jezelf. Het is echt niet erg om met drie kleine doelen te beginnen, zolang je er maar voor zorgt dat je je wel inzet om de doelen te behalen.

Dwing jezelf om - zeker in het begin - je dagschema vol te houden en je doelen te realiseren. Alle begin is moeilijk, maar het wordt vanzelf makkelijker én leuker!
Probeer veel buiten te komen, daar krijg je energie van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het ligt eraan of je het wekelijks of over een lange periode bedoelt (zoals ook in de reactie).

Wanneer je het over wekelijks hebt, kun je een schema maken met alle vaste onderdelen die je hebt (school, sport, werk, etc.)

Wanneer je het over een langere periode hebt kun je een schema maken met wanneer je (als je nog op school zit) klaar bent met school, welk beroep je uit oefent/ uit wilt oefenen. En doelen stellen met een tijdslimiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan hoe het nu is. Is het een grote chaos, of heb je bijvoorbeeld wel een baan of huisdieren of een andere dagbesteding die wat structuur bieden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben structuur in hun leven, gewoon omdat ze het in zich hebben. Maar lang niet iedereen heeft dat in zich. Er is hoop want je kunt jezelf dit ook aanleren! Je moet vooral kijken naar de gebieden waar je niet tevreden over bent en weten hoe je het wel wilt. Werk met kleine doelen en niet aan alle punten tegelijk!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je in je eentje niet lukt, kun je hulp inroepen van gespecialiseerde coaches, sommige personal organisers helpen bij het structureren van je leven (zoeken op Google en kijken wat ze aanbieden, sommige houden zich alleen bezig met bijvoorbeeld opruimen in huis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goeie autist inhuren die schijnen hier heel goed in te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom is dat zo als je roept wat je van anderen aanneemt. waar kan je ze huren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort bedrijven zijn er nog niet (mischien is dit wel een gat in de markt) nee geintje