Als blonde vrouwen dommer zouden zijn, zijn dan blonde mannen ook dommer?

Toegevoegd na 15 minuten:
Zeg er ook bij "zouden zijn". Vind het echt een "mannending"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Blonde vrouwen zijn niet dommer. Dat is alleen 'uitgevonden' door mannen die zich aangetrokken voelen tot mooie vrouwen en zich bedreigd voelen als die ook nog eens slim zouden zijn. En in Nederland blijkt het zo te zijn dat veel mannen zich snel aangetrokken voelen tot blonde lokken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je vraag begint met een totaal verkeerde aanname : dat blonde vrouwen dommer zijn (dan ?? Andere vrouwen ??). Zuivere bullshit natuurlijk.
De enige link die je eventueel zou kunnen leggen is dat vrouwen die hun haar blonderen in de regel niet tot en intellectuele elite van de bevolking behoren. Dat geldt dan nog niet voor alle vrouwen, maar wel voor een hoop. En daarbij is inderdaad zelfs de mate van blondheid een redelijke indicatie voor het niveau. Zo zul je goudblond op een universiteit of advocatenkantoor nog best eens tegenkomen, maar platinablond / vrijwel wit kom je weer op heel andere plekken tegen, vaak in samenhang met zonnebankbruin en wat schaarse kleding.

Of in het verlengde daarvan mannen die hun haar blonderen ook minder begaafd zijn dan mannen met een natuurlijke haarkleur naar keuze, zou ik niet durven zeggen. Ik ken er eigenlijk maar één, en hoewel je het niet in alles met hem eens hoeft te zijn, is het beslist geen domme jongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met "een dom blondje" wordt vaak gedoeld op een stereo type meisje met lange al dan niet geblondeerde haren, kunstnagels en hoge hakjes die hun best nooit hebben gedaan op school omdat voor hen alles draait om het 'mooi zijn'.
Dit zijn, zoals ik zei, enkel stereo types en uiteraard is het onzin dat iedere vrouw die blond is direct onder dit type zou vallen.

Maar net als Belgen die zogenaamd dom zouden zijn, is een 'dom blondje' nu een mikpunt geworden om flauwe grappen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als blonde vrouwen dommer "zouden" zijn, zou dat ook voor mannen gelden.
Maar in werkelijkheid heeft de haarkleur niets met intelligentie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) weer wat geleerd
Zijn erg echt mensen die dit serieus nemen? Ik ken genoeg hele slimme blonde vrouwen maar ook minder slimme donkere vrouwen én mannen. Dit fabeltje dus maar snel vergeten!