Wie herkent dit (diepe slaap vrij spontaan) en zie toelichting (?)

Al tig jaren heb ik wat apart waak-slaapritme.
Met of zonder wekker, ook als ik eens later dan gewoonlijk ga slapen, word ik vanzelf wakker tussen meestal 3-5 uur in de vroege ochtend/nacht.
Deels is dit medisch verklaarbaar omdat de pijnmedicatie dan is uitgewerkt en de spierverslapper Baclofen ook.
Ondanks eerst nog stijfheid en pijn voel ik me wel helder en vitaal na wakker worden!

Meeste nachten slaap ik hooguit 5-6 uur.
Door veel PC-werk, is wel beter dat ik overdag ergens een extra "oogpauze" neem en meestal is dit dan ook dutje van gemiddeld een uurtje.

Vaak (volgens mensen hier in huis ) ben ik dat uurtje in heel DIEPE slaap en zal hooguit wakker worden van plotse telefoon of gsm, of zodra instinkt bv als moeder me aanroept, bv gevaar is, of de dieren me nodig hebben.
Velen vinden dit "raar en eng" en ervaren me als 'levend lijk'!

Gisteren (hooguit 1x per paar maanden) het volgende:
Middag was hier een WMO consulente (van 2-5 uur) voor hele gedoe herindicatie PGB en andere WMO dingen en had ik goed voorbereid door medisch dossier klaar te leggen.Was ook niet nerveus verder.

Rond 6 uur wilde ik ff dutje, rond 7 uur komt vriend hier en eten we samen meestal.
Trof me in ZEER diepe slaap aan en heeft gegeten en me door laten slapen (grr).
Vanmorgen rond 4 uur pas (!) werd ik wakker!
Kleding nog aan, medicatie niet geslikt, niets gegeten of gedronken, niet hoeven plassen hele nacht enz!

Nu: helder, alles tussen 6-4 uur vannacht "vergeten"!
Verklaarbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt per dag tenminste 7 uur slaap nodig om goed te functioneren. Nu is het met slaap helaas zo, als je er tekort van hebt je lichaam dit niet kan compenseren, dus je slaaptekort blijft zich opstapelen. Op een bepaald moment ben je dood en doodmoe en slaap je zo diep dat het bijna een bewusteloosheid lijkt, alleen gevaarimpulsen harde geluiden etc. doet iemand nog wakker worden. Ik zal als ik jou was proberen om je rustuurtje iets uit te breiden naar twee uur. Het geheel kan ook nog eens verstoord worden door medicijnen zoals in jouw geval. Heb je al eens melatonine ingenomen? Ik slaap ook heel kort maar als ik melatonine ingenomen heb en wakker word heb ik niet meer die impuls van hey ik ben wakker laat ik er maar uit gaan, en slaap 's morgens vaak ook nog eens een uurtje langer. Laat je niets wijsmaken door mensen die zeggen dat ze ook maar een paar uur slapen en gewoon goed functioneren, als je tekort slaapt wordt je meestal een zombie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100