knie verbrijzeld, hoe los je zoiets op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn niet zo goed in het opereren van verbrijzelde knieen, dat kunnen ze in het ziekenhuis toch net iets beter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar ik hou echt niet van ziekenhuizen, en dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel veel pijnstillers? lijkt me ook geen structurele oplossing.. hop, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou niet echt van supermarkten, maar ik zal toch ergens mijn boodschappen moeten doen, nietwaar ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben inderdaad een jehova getuige en mag niet deelnemen aan bloedtransfusies, dus ik zit nu nog steeds thuis, het doet wel zeer

Het beste antwoord

Wacht op medische hulp en probeer niet te gaan staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik neem maar gewoon aan dat je al contact hebt gehad met een arts en de daarbij benodigde hulp.
En dan zit er niets anders op dan zoveel mogelijk zittend en/of liggend je 'dingen' te doen, zoals internetten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cement inspuiten en dichtkitten.

Nee even serieus: Als je weet dat je hem verbrijzeld hebt, dan ga ik er vanuit dat je al in het ziekenhuis geweest bent en dat ze je daar ook al hebben gewezen op mogelijkheden die je eventueel hebt.
Ik denk niet dat de GV'ers (een enkeling die misschien arts is daargelaten) je van zinnig advies kunnen voorzien dat niet al gegeven is door een medisch specialist.

Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord op zich hoor C4th. Ik denk echter dat we nog wel een stap verder mogen gaan dan dat. Zelfs al zou er een arts op GV zitten die kan onmogelijk veel zinnigs zeggen omdat hij simpelweg de vraagsteller niet heeft kunnen onderzoeken.
Nou, dat ga je in ieder geval niet zelf oplossen.
Nu neem ik aan dat je die diagnose niet zelf gesteld hebt maar dat in een ziekenhuis of door een arts hebt laten doen, die je ongetwijfeld zal hebben verteld wat er nu moet gebeuren en je knie naar alle waarschijnlijkheid behandeld heeft.

Vaak kan het niet gezet of gerepareerd worden, en wordt het been ingegipst zodat het bot zo goed mogelijk uit zichzelf kan genezen. Het beste wat je dan zelf kan doen is inderdaad je netjes houden aan de voorgeschreven rust, en zeker geen dingen doen die de genezing zouden kunnen tegenwerken of de schade doen verergeren.

Maar zelf oplossen, nee, zo eenvoudig ligt dat helaas niet. Uiteindelijk is het wel je lichaam zelf dat moet helen, maar behalve dat proces rustig zijn gang laten gaan en afwachten, zijn er geen concrete dingen die je kunt doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie dat je niet van het ziekenhuis houdt : dat hoeft ook helemaal niet. Het ziekenhuis is geen pretpark of hobbyclub, maar bij uitstek de plaats waar je moet zijn bij de minder aangename gebeurtenissen des levens ; wanneer je lichamelijk dermate schade oploopt dat het risicovol kan zijn voor je leven of de kwaliteit daarvan.

Je kunt natuurlijk best proberen met alleen rust een verbrijzelde knie te laten genezen, als je aversie tegen ziekenhuizen groot genoeg is om er niet heen te willen, maar ga dan later ook niet klagen als je mank loopt, de knie niet meer kunt belasten en door de verkeerde loop andere spieren en gewrichten gaat aantasten, waardoor je wellicht nog verder van huis bent. Dat is dus zo ongeveer het allerdomste dat je kunt doen en het allerlaatste advies dat wie dan ook je zal geven.

Een langdurige ziekenhuisopname voor iets dergelijks is overigens niet meer van deze tijd ; vermoedelijk gebeurt het poliklinish en ben je voor de avond weer thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je knie ECHT verbrijzeld is wil je vanzelf graag naar een dokter en dan stel je die vraag niet op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb volgens mij ooit op Discovery een documentaire gezien over een bergbeklimmer die na een kleine lawine met zijn been onder een steen kwam te liggen. Deze moest hij uiteindelijk zelf amputeren.
Ik raad het je niet aan, maar aangezien je aangeeft dat je niet naar de dokter wilt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een kulreactie, ik hou niet van ziekenhuizen, hoe weet je dan dat ie verbrijzeld is? Zoiets los je op door naar de dokter/het ziekenhuis te gaan en anders bestel je een rolstoel want lopen zal nooit meer gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knie kapot houden lijkt me geen optie als je nog graag eens een wandelingtje wilt maken maar ben je van de Jehova en dan is dat ook jouw probleem waarschijnlijk .. die mensen mogen namelijk niet aan de bloedtransfusie heb ik eens gehoord . Hoe dat ook zij weet ik niet maar laat je aub als het om geloof gaat niet door wetten van het oude testament de zegen van boven ontnemen .. paulus zegt over genade dat je alles mag maar niet alles is nuttig , denk daar nog maar eens over na .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opereren en hopen op spoedig herstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo vlug mogelijk naar een arts gaan, en niet op reactie van G.V. zitten te wachten wij zijn geen arts !