ik houdt nu al mijn hele leven mijn hoofd scheef en mijn rug krom is dat nou dodelijk

ik houdt nu al mijn hele leven mijn hoofd scheef ik vindt dat best irritant ik loop nu al heel lang bij een fysio langs maar ik ben bang dat als ik mijn hoofd de rest van mijn leven zo houdt dat ik dan heel veel pijn later ga krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd hoelang je in fysio zit en wat de therapeut zegt. Die moet je toch kunnen helpen lijkt me. En als dat niet zo is moet je toch echt naar een ander.
Rutge
12 jaar geleden
Heb je het al eens aan je fysio gevraagd? Ik denk dat hij het het beste weet. Suc6

Het beste antwoord

Waarschijnlijk draag je je hoofd scheef in reactie op de/je 'kromme' rug. Een soort compensatie. Het/je lichaam heeft de tendens om altijd weer de fysieke balans te zoeken.

Dodelijk zal het niet zijn, maar wel een reden om eens goed uit te zoeken hoe nu precies de vork in de steel zit. En eventueel uit te vinden (samen met specialisten) welke mogelijkheden er bestaan om het een en ander zo goed als mogelijk te stimuleren, en tot een blijvende correctie te komen, indien mogelijk.

Ik zou zeker die moeite nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga dit ook zeker aan me fysiotherapeut vragen

Andere antwoorden (3)

Het enige dat absoluut dodelijk is, is leven.

Als je je hoofd scheef houdt, zal je daar niet van overlijden, noch zal dat gebeuren vanwege een kromme rug. Het is wel van belang te weten wat de oorzaak is dat je je hoofd scheef houdt en dat je rug zo krom is. Daarvoor zou ik toch eens een serieus medisch onderzoek gaan laten uitvoeren. Misschien heeft het een medische oorzaak die behandeling behoeft, misschien ook niet. Maar het zou wel beter zijn om te weten dan om met alleen maar vragen erover te zitten.
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang jouw hele leven tot nu toe geduurd heeft en of je het jezelf aangeleerd hebt of zo geboren bent. De schoolarts zou het dan wel op de basisschool opgemerkt hebben en dan had je wel heilgymnastiek gekregen.
Je hebt het denk ik jezelf aangeleerd en misschien is het nog door bijv. Mensendieck therapie te verhelpen als het nog niet vergroeid is. In elk geval leert een Mensendieck therapeut je weer om goed met je lichaam om te gaan en worden de verwaarloosde, belaste en betroffen spieren aangepakt. Praat er eens met je fysio over en vraag of dit niet mogelijk is. Misschien zijn ze daar al mee bezig, dat weet ik dus niet, maar het is niet snel verholpen en vergt veel tijd.
amc
12 jaar geleden
Uiteindelijk is alles dodelijk, als je maar lang genoeg wacht ;)

Ik zou proberen om je hoofd recht te laten staan, niet omdat je er anders dood aangaat maar wie weet hou je er wel klachten aan over op latere leeftijd.