Je kan naar de huisarts voor een bloedprik. Zo kan je je bloedgroep laten bepalen.
Maar nu kan je het ook al zelf doen.

Met behulp van de Easy Home Bloedgroep test kunt u eenvoudig zelf uw bloedgroep bepalen.
Met deze test bepaald u uw ABO bloedgroep en of uw bloed rhesus positief of negatief is.

Door afname van enkele druppels bloed wordt aan de hand van afwezigheid en aanwezigheid van agglutinatie bepaald welke bloedgroep men heeft. Deze manier van vaststellen van een bloedgroep wordt wereldwijd toegepast.

De testkaart laat men na het uitvoeren van de test drogen. Daarna kan deze ingevuld worden met uw bloedgroep, uw naam en adres en eventueel uw pasfoto. Dan kan het geheel ingeseald worden met de bijgeleverde plakfolie en heeft u uw gepersonaliseerde bloedgroepkaart voor altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door middel van een bloedtest via de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan je ouders die weten het ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
soms staat het in oude medische papieren van inentingen consultatie buro etc ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet bloedgroep ook niet van mijn dochter, ze heeft ook nooit een bloedtest gehad en haar vader heeft andere bloedgroep dan ik heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder kwam maar met iets vaags als 'O', O wat? O+ of O-?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@capthavoc Bij inentingen krijg je helemaal geen papieren van bloedgroep van je kind! De bloedgroep wordt hier niet mee bepaald. Alleen een serum ingespoten! Ook consultatiebureau doet niets met bloedbepalen, kijken alleen of je kind groeit volgens het boekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het onderzoeken van de bloedgroep is niet iets wat standaard gebeurt.
Van alle drie mijn kinderen is vlak na de geboorte het bloed onderzocht ivm de rhesusfactor, zelfs dan wordt niet verder gekeken naar de bloedgroep.
Alleen of je + of - bent. Atenias, de meeste mensen zijn + ofwel rhesus positief. Op consultatie bureaus wordt geen bloedafgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Nelly: was maar een grap: de meeste ouders weten het niet precies. Dus vragen heeft geen zin.
Door bloeddonor te worden bij de bloedbank. Die meten van alles, ook je bloedgroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een hele goede manier +1
Bijvoorbeeld bij open dagen van ziekenhuizen kun je het vaak laten testen. Ook kun je gewoon eens langs gaan bij de dokter of ziekenhuis en die meten het, dat duurt maar een oaar minuutjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed is staat het bij de huisarts in het computersysteem,zo niet kun je het opvragen in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang niet van iedereen is de bloedgroep bekend, dit komt omdat die niet bepaald wordt als dat niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
benji01: dat is alleen als die bloedgroep al eens bepaald is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar hebben jullie gelijk in ...doordat jullie dit antwoord gaven kwam bij mij een herinnering om hoog, door onder zoek van het bloed werd ook mijn bloed groep bepaalt.