helpt de verzekering mee met een beugel ?

Ik moet binnenkkort een beugel maar dat zijn wel zeer hoge bedragen 400 500 300 euro enz dus ik wilde weten of me verzekering mij helpt bij een beugel ?

Toegevoegd na 5 minuten:
En als hij me bijvoorbeeld helpt moet ik dan zelf na me verzekering gaan en dan gaan uitleggen of moet ik het gaan betalen en krijg ik daarna een gedeelte terug ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben je zelfstandig verzekerd of via je ouders?
M.a.w.
Hoe oud ben je?
Ga je regelmatig naar de tandarts en krijg je daar rekeningen van? Wie betaalt die dan?

Eigen risico is in ieder geval 170 euro.

Iedereen tot en met 17 jaar krijgt vanuit de basisverzekering de halfjaarlijkse controle, verdovingen en vullingen vergoed, maar geen orthodontie!!
Juist die orthodontie is erg duur en heeft een kind een beugel dan is het wellicht aan te raden een aanvullende verzekering af te sluiten.

Ook ouderen die een beugel hebben of moeten kunnen geen aanspraak maken op deze voorziening vanuit de basisverzekering.

Dus ben je onder de 18 vraag het dan aan je ouders.
Ben je boven de 18 en heb je geen aanvullende verzekering, dan moet je het zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zou eens informeren bij je zorgverzekeraar en dit ligt dan ook weer hoe je verzekerd bent. Als je goed bent verzekerd dan krijg je een gedeelte terug na toestemming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn beugel kostte ook heel duur maar bij mij waren er wat probleempjes met het vergoeden van het bedrag er werd gezegt dat ik aan het maximun zat wat me erg sterk leek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat er bij sommige verzekeringen een maximum vergoedingsbedrag uitgekeerd wordt. Maar dit zou ook in de voorwaarden moeten staan van de zorgverzekeraar.
Tot je 18e verjaardag wordt het hele bedrag vergoed, daarna ligt het er aan wat voor verzekering je hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen tot en met 17 jaar krijgt vanuit de Basisverzekering de halfjaarlijkse controle, verdovingen en vullingen vergoed, maar geen orthodontie.
Tot 18 jaar wordt het volledig vergoed, daarboven alleen als er een medische noodzaak is om een beugel te nemen.

Sommige verzekeringen vergoeden een beugel ook om cosmetische redenen, maar alleen als je er een aanvullende verzekering voor hebt afgesloten. Anderzorg is een van de maatschappijen die de hoogste vergoeding van 1000 euro geven.

Probleem is alleen dat je niet midden in het jaar zomaar van maatschappij kunt wisselen, dus kun je het nog even volhouden wacht dan tot december en stap over naar een maatschappij met de hoogste vergoeding (zoals gezegd was dat voor 2011 Anderzorg).

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je het voor moet schieten hangt af of de orthodontist een overeenkomst heeft met jouw verzekeringsmaatschappij. Dat moet je dus vragen. Als er een overeenkomst is, gaat de rekening direct naar de verzekering en hoef je niets voor te schieten.
12 jaar geleden
Als je bij Anderzorg een Tand pakket hebt, dan vergoeden we inderdaad € 1000.00.
Het maakt daarvoor geen verschil of je jonger dan 18 bent of ouder dan 18.

Het is dus niet zo dat de beugel onder de 18 altijd volledig vergoed wordt.

De basisverzekering dekt deze kosten niet dus het is afhankelijk van je aanvullende (tandarts)verzekering wat je vergoed krijgt.