Wat is het de beste Hartslag!

Ik ben een meisje van 18. Heb een krachtige hartslag van 60 pm. Is een krachtige hartslag goed of is een zwakke hartslag beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Een krachtige hartslag is best OK,en 60 pm is prima.
fremar
12 jaar geleden
Een hartslag hoger dan 100 slagen per minuut noemt men tachycardie. Omgekeerd: een hartslag lager dan 60 slagen per minuut noemt men een bradycardie. Een bekend voorbeeld van een bradycardie is het sportershart. Sporters hebben een hartritme van soms wel 40 slagen per minuut.
Dus jouw hartslag is ok.
Een krachtige hartslag is beter dan een zwakke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hartslag van 45 als je in bed ligt is prima en ook niet echt abnormaal. Zeker als je veel sport, zal je rusthartslag laag zijn.

Ik vind normaal hartslag van 45 en 55 per minuut is beter.
Krachtige hartslag is wel goed maar niet te snel.
Zwakke hartslag is niet goed,omdat zeker mankeert iets bij menselijke lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hartslag hangt af van een aantal factoren namelijk

gewicht
leefpatroon
gezondheid
enz

dit betekend eigenlijk dat de ideale hartslag verschillend is voor iedereen. want mensen met een lage hartslag hoeven niet gelijk gillend naar de dokter te gaan mits ze er geen last van hebben dit geld het zelfde voor een hoge hartslag. echter als je er wel last van hebt of als die veel te laag of te hoog is is dit raadzaam om wel even te laten checken.

conclusie: eigenlijk is het niet slecht of goed om een te lage of een te hoge hartslag te hebben mits je er geen last van hebt. en je er bekend mee bent