Hoe kan ik van mijn jaloezie afkomen?

Na een tussenpauze van een jaar ben ik weer samen met mijn partner. Voorheen was ik niet zo heel erg jaloers, maar nadat ik bedrogen ben door de partner waar ik in dat jaar mee was, is het nu zo erg dat het mn hele leven beheerst. Er met hem over praten gaat niet want hij ziet het als mijn probleem. Niet van hem. (hij laat al genoeg zien dat hij voor mij gaat enz. enz.)

Toegevoegd na 15 minuten:
Wat ook wel handig is om te vermelden, is dat hij meteen nadat het uit was met zijn beste vriendin is gegaan, waarvan ik tijdens de relatie al wist/voelde dat dat stond te gebeuren (dat heeft mij heel erg geraakt) en daarom ook jaloers was, maar niet in deze mate. Zij is nu wel helemaal uit the picture.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar heeft je partner gelijk in, jij bent gekwetst door je ex en daarom het vertrouwen verloren. Jij moet je niet hierdoor laten leiden want deze partner moet je niet vergelijken met je ex die jou bedrogen heeft. Als je hem blijft controleren en wantrouwen kan dit ook negatieve gevolgen hebben ten koste van je relatie. Mocht je er zelf niet uitkomen dan zou ik je adviseren om eens te praten met een therapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Je vertrouwen is weg dat is ook logisch als je bedrogen bent,
probeer hem uit te leggen dat je het er nog 1 keer over wilt hebben en laat het ook bij dat ene gesprek , zo kan je vragen wat je wilt en daarna moet het ook echt klaar zijn, mocht je echt daarna last houden van jaloezie dan kan je daar ook hulp in zoeken , maar hou er rekening mee dat er ook veel relaties kapot gaan door jaloezie , dus het beste is wel om er wat aan te doen

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloers zijn is dodelijk. Voor je relatie, voor omgang met mensen.

Deze partner is een ander mens. Kun je niet vergelijken. Omdat ééntje je niet trouw was hoef je nog niet ALLE mannen te wantrouwen.
Deze partner is weer terug bij. Dan is er iets tussen jullie.Wees blij met elkaar, geniet van elkaar, werk aan je relatie.

Schrijf een brief aan die ontrouwe vriend en gooi alles wat je op je hart hebt, eruit. Dan ben je het kwijt. Verstuur de brief wel of niet, mag je zelf weten. Maar sluit het hiermee af. Sta stevig op je eigen benen. Blijf niet zo hangen aan een loser die jou niet waard is. Wees hem dankbaar dat hij zijn gedrag zo snel liet zien zodat je niet met hem verder ging. Zo niet, dan ben je binnenkort ook je huidige partner kwijt.