Neus ontstoken aan de binnenkant van de tip van mijn neus, wat zit daar precies? Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik denk steeds dat het aangekoekte snot is, maar het is volgens mij een wondje aan de binnenkant van mijn neus bij de "tip"

zit daar een belangrijk element van je neus?

Als ik het wegkrab dan komt er vocht vrij, maar geen bloed..

Toegevoegd na 3 minuten:
volgens mij wordt dit ook wel de vestibule genoemd

Toegevoegd na 6 minuten:
nog beter, de nasal vestibule

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
84.1K

Het beste antwoord

Grote kans dat je koortsuitslag in je neus hebt,heb ik ook best vaak.
Vraag aan je dokter om een tubetje Bactroban,werkt echt geweldig !!
Zowel voor neuskoortsuitslag als voor wondjes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Afblijven! Dan herstelt het zij als het goed is gewoon vanzelf, mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd evetjes je dokter raadplegen..! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is vervelend kan je begrijpen heb altijd bijna dezelfde probleem, maar ge mag idd ni prutsen! Ge maakt het alleen maar erger.
K heb nu juist neuszalf gesmeert raad het ook aan u. Maar ja we zijn geen dokters he :) ik zal het toch eens laten nakijken.
Veel beterschap ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij niet ernstig.
Door verkoudheid of hooikoorts kunnen er makkelijk eens wat korstjes in je neus ontstaan. Die worden erger door ze steeds open te krabben.

Het kan gewoon een haarvaatje zijn wat een beetje ontstoken is.
Door krabben of neuspeuteren kan de bekleding (het slijmvlies) van de neusholte worden beschadigd. Als gevolg van zo'n beschadiging kunnen de bacteriën die normaal in de neus aanwezig zijn, de haarfollikels en andere weefsels onder het slijmvlies binnengaan. Infecties van de haarfollikel leiden tot het ontstaan van een furunkel, een ontstekinkje.

Afblijven.
Wat vette creme er in smeren. Liefst 's nachts, als je slaap. En je geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook wel is last van, meestal smeer ik het dan in met spul voor op n koortslip en dan is het binnen 2 dagen zo goed als weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan gewoon een puistje zijn, zoals ze ook wel aan de buitenkant van neuzen voorkomen. Geduld en wachten tot-ie knapt, is mijn ervaring.
En hopen dat-ie niet meer terugkomt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koortsblaasje of een ingegroeid haartje lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah ja daar had ik ook regelmatig last van.
Ik noem het het rudolph the red nosed reindeer syndroom. ;-)

het is vaak het gevolg van overmatig snuiten afvegen van de neus. De huid wordt dan geirriteerd en gaat ontsteken.
Persoonlijk denk ik ook dat het een variant is van het herpes virus is, maar dat is een gok. ik heb namelijk geen last van koortslippen, maar het lijkt er wel op.

Maar belangrijker is wat kun je er aan doen.
ik heb jaren gezocht naar de beste oplossing, en dit is mijn oplossing.
Vaseline! vanaf het moment dat je het voelt opkomen. er meteen vaseline op smeren, heb je gesnoten - vaseline smeren.blijven smeren.
erin en op de randen van je neusvleugels
en 'savonds voor het slapen met een wattenstaafje met warm water de restjes en korstjes wegweken.
en dan ( ja je raad het al) weer smeren.

en dan voorkom je dat het groter wordt en wel gaan bloeden en dan ben je een paar weken bezig om het te laten genezen.