Ik heb een enorme pleister op mijn neus zitten. Ik weet waarom hij er zit maar toch heb ik het gevoel dat ik er mee voor gek loop hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt omdat niemand anders zo'n pleister heeft. Dan val je natuurlijk op met zo'n ding op je gezicht. Iedereen staart naar je en jij hebt het gevoel alsof je voor gek loopt, terwijl dat helemaal niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je niet dagelijks mensen met een pleister op hun neus ziet. Je bent tijdelijk (neem ik aan) 'anders', en dat ben je zelf ook niet gewend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een zo bekend verschijnsel dat er zelfs een spreekwoord over bestaat: Wie z'n neus schendt, schendt z'n aangezicht. Je neus is het meest opvallend aan iemands gezicht, natuurlijk in eerste instantie omdat ie uitsteekt. Tja, als daar dan een pleister op zit dan valt dat meteen op.
Amadea
13 jaar geleden
Ik denk dat het komt, doordat het echt midden op je gezicht zit. Het trekt gelijk de aandacht, als je met iemand praat of als je gewoon rondloopt. Het is een 'eyecatcher'. Maar wees maar niet ongerust, het is heel normaal en je gaat er vanzelf aan wennen. En ik denk dat de pleister binnenkort ook weg kan. Je voelt je er namelijk ongemakkelijk bij, omdat mensen je steeds aankijken, doordat ze worden aangetrokken door 'iets' op je neus. succes!