wat zijn de gevolgen van veel red bull drinken?

ik drink ongeveer 3 a 4 blikjes per dag soms wat meer soms wat minder?
ik weet dat het niet goed voor je is maar hoe slecht is het nou werkelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.1K
Kimath
13 jaar geleden
Misschien moet je meer slapen, dan heb je ook niet zoveel Red Bull nodig. Ik las in je andere vraag dat je slechts 5 uur per nacht slaapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of niet zoveel Red Bull drinken, dan heb je meet slaap ;-)

Het beste antwoord

Het is niet echt goed te noemen, mogelijke gevolgen zijn:

- Veel suikers, daardoor zijn deze dranken ook echte "caloriebommen"
- Taurine bevorderd vetopname uit voeding waardoor je aan kunt komen.
- Veel cafeïne, dit werkt verslavend
- Veel Taurine kan hoofdpijn veroorzaken doordat het de hypofyse onder druk zet.
- Alcohol en Red-Bull (e.d.) kunnen voor uitdroging zorgen
- Overmatig gebruik kan schadelijk zijn.

In sommige Europese landen wordt Red-Bull e.d. gezien als soort medicijn. In Frankrijk is de verkoop van Red-Bull en dergelijke producten via de supermarkten daarom ook verboden.

Meer info is te vinden op de onderstaande site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zozo medicijnen? Ik erger me eraan dat al mn vrienden het zo stoer opdrinken... Je drinkt je niet beter maar zieker ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (4)

Drink eens twee dagen geen redbull meer, dan ontdek je het zelf!! Luister naar je eigen lichaam.

Los daarvan zit er zoveel suiker in, dat je er flink van kunt aankomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt er ook zo hyperactief door worden dat je de signalen van je lichaam niet goed meer opmerkt.

Zo zou je theoretisch met een gebroken been verder kunnen lopen, terwijl je feitelijk zou moeten blijven liggen om verdere schade te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed verwoord Conan +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Een blikje bevat 20 gram suiker, dus met 4 blikjes kom je al op 80 gram, dat is veel en uiteraard slecht voor onder andere je gewicht en je tanden. Door de hoge zuurgraad is het trouwens nog eens extra slecht voor je tanden.
Ook is het slecht voor hart- en bloedvaten.
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Energiedrank#Risico.27s lees je meer over de risico's van energiedrankjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel slecht voor je tanden! Van deze grote hoeveelheid suiker krijg je gaatjes of andere tandproblemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel case studies bekend met het het drinken van veel redbull en 'seizures' in het Engels (beroerte/epileptische aanval)
Er is nog geen bewijs voor de duidelijke link maar uit praktijk blijkt dat het veel gebeurt.