Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben opzoek naar een calculator (spreadsheet) die mijn INR kan bepalen voor een hele week.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
718
Kimath
13 jaar geleden
ik zou je persoonlijke email hier niet melden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, inderdaad - beter niet. Je weet nooit wat voor spambots hier emailadressen sprokkelen, en wat voor ongure types hier rondsnuffelen. Beter je vraag verwijderen en opnieuw plaatsen, zonder je persoonlijke adres. Enneh - wat is een INR?
Kimath
13 jaar geleden
Ik denk dit: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/International_Normalized_Ratio
Omdat het ook in de categorie gezondheid staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat wil je niet zelf in een spreadsheetje gaan doen, daar heb je de trombosedienst voor!

Zowieso zul je als je antistollingsmiddelen krijgt zelf moeten testen en de gegevens doorgeven aan de trombosedienst, zij bepalen vervolgens voor jou de dosering van de komende weken. Het doseerschema komt erg nauw en wordt bijgesteld wanneer dat nodig blijkt te zijn. Wees alsjeblieft niet eigenwijs, er staat te veel op het spel! Als je al dan niet per ongeluk te veel of juist te weinig inneemt is de kans op problemen gewoon heel groot!

Dikke kans dat de trombosedienst een website heeft waar je je gegevens invoert en waar je je actuele doseerschema vandaan haalt. Vooral in de beginfase is continue monitoring essentieel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is het streefgebied voor je INR erg afhankelijk van bijvoorbeeld leeftijd, middelen die je gebruikt, achterliggend probleem waarvoor je de middelen krijgt, algehele gesteldheid etc etc. Niemand kan zonder die achtergrond veilig voor jou zomaar zeggen wat je streefgebied is, er zijn natuurlijk richtlijnen maar die zijn gewoon niet algemeen geldend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding