Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik iedereen niet meer mag.. En dat ze alles verkeerd doen. Natuurlijk slaat dit nergens op.. Wat is dit?

Hoe kom ik van dit af.. Ik vind het erg irritant..

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik praat ook haAst nooit meer over dingen. Ik houd ze allemaal voor mezelf.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben 13 jaar:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit gaat over als je kan accepteren dat niemand perfect is en iedereen zijn "nare" trekjes heeft. Jij zal voor anderen bv weer irritant kunnen overkomen omdat je niemand mag, om als voorbeeld te geven. Probeer je meer te focussen op de goede eigenschappen van de ander in plaats van te letten op wat ze minder goed doen :-)

Zo geef ik vaak een voorbeeld.
Stel je hebt 2 schilderijen die helemaal hetzelfde zijn. De 1 is helemaal perfect, de ander heeft een klein schoonheidsfoutje. Degene die perfect is trekt je het eerst aan en bewonder je meer. Na een tijdje gaat die je al snel vervelen en dan zie je die ander met dat foutje. Dat foutje is eerst heel irritant,maar op een gegeven moment ga je inzien dat door dat foutje, de schoonheid er omheen nog veel meer opvalt. Dit schilderij zal je dus veel langer blijven boeien. Zie het zo ook met mensen. Door de kleine foutjes, valt de schoonheid meer op en blijven ze boeiend.
Blijf je dus niet alleen focussen op dat kleine plekje, zonde van alle schoonheid die je anders over het hoofd ziet.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Misschien komt het door de puperteit. Ik ergerde me toen ook vaak aan elk klein dingetje. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch echt de puberteit !
Ik herken het. Ik had dat ook.
En soms nog, Hahaha
2 weken stelt niks voor, bij mij duurde het veel langer!,
Gaat wel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,echt niks aan de hand!;-)
Praat je nooit met vriendinnen?
De meeste meiden voelen zich regelmatig zo als jij.
Het is eigenlijk niks bijzonders,alleen vervelend.
Ik had ook vaak ruzie met m' n moeder en ging ook spijbelen.
Ging ik de hele dag met m'n vriendje op stap!
Ik ben zelfs van 2 scholen gestuurd.
Nu ben ik veel braver,ha!
Maar eh, komt echt goed .
Niemand kan je vanaf hier echt helpen.Alleen raad geven.
het klinkt alsof je een groeiend gevoel van wantrouwen hebt. dat is een kenmerk dat ik tijdens mijn depressie ook heb gehad. weet niet of dat een mogelijkheid is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zelf persoonlijk dat je ergens mee zit wat je zelf nog nie door hebt waardoor je effe iedereen irritant vind omdat je een probleempje hebt die je zelf nog niet helemaal door hebt.. Misschien helpt het effe in je 1tje buite rond te lopen .. Als je effe alleen bent is het altijd wel leuk om iemand te zien.. Misschien helpt het .. Sterkte:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook door zo een fase gegaan toen ik ongeveer 14 - 16 was. Ik irriteerde me aan alles wat anderen zeiden, deden. Heel vervelend... ik dacht altijd dat ik dat beter zou afhandelen. Uiteindelijk kwam ik ervan af door een stap naar achter te nemen. Afwachten, geduld hebben... kijken hoe mensen iets oplossen.
Nu realiseer ik me dat iedereen anders is en dat dat heel fijn kan zijn.