Hoe kun je je keel verzachten als je net hebt overgegeven?

Ik moest een uurtje geleden overgeven. Nu lijkt mijn keel totaal rauw geschraapt door het zuur, zelfs kleine slokjes water drinken doet zeer. Waar zou ik dit mee kunnen verzachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
74.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde ik ook vragen, is het gelukt?
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, ik ging er eigenlijk van uit dat SuzyQ al een paar maanden zwanger was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu word ik ook wel benieuwd SuzyQ!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, nu wil ik het ook wel weten. Kunnen we je feliciteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, je zou het bijna denken, maar tests zeggen van niet. Eigenlijk heb ik morgen een eerste afspraak met de dokter daarover. Intussen ben ik nog steeds hondsberoerd, maar ga zo toch maar weer proberen of ik iets binnen kan houden. Het lijkt eigenlijk vooral op een klassieke voedselvergiftiging, al kan ik me niet indenken wat ik dan verkeerd gegeten moet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah jammer. Succes bij de dokter morgen en helemaal succes met iets binnenhouden.
Heb je droge maria-biscuitjes? Die helpen mij in zulke gevallen nog wel eens.
zondag
13 jaar geleden
Ik wilde dezelfde vraag stellen maar moest lachen toen ik zag dat al 5 andere vrouwen me voor zijn geweest. Een virtueel vrouwenkransje zijn we.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus.....Cryo, OPZOUTEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeh Moolkeesje, bij mijn weten ben jij de enige die hier in het ploegje niet thuishoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat mensen blijven speculeren: ik ben inmiddels zeker *niet* zwanger. Het was trouwens inderdaad voedselvergiftiging. Kort (nou ja, toch wel de hele dag) en hevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai, hopen dat je je inmiddels beter voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap!

Het beste antwoord

Sabbelen op een pepermuntje is vaak verfrissend en maakt niet nog misselijker. Verzachtend is ook honingdrop en het gaat ook om die nare smaak hè? Als slikken al zeer doet, kan je beter wat sabbelen om meer speeksel op te wekken.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eet een lepeltje honing, kan wel helpen. Of een beker warme melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met zout warm water (maar dat is vies en heeft het risico dat je nog een keer over je nek gaat,)

Een zoute haring eten help ook.

of een kopje thee met honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies is: eet een snoepje, of neem van die honingbonbons. Ik heb bij me zwangerschap negen maanden lang overgegeven en dat is geen pretje geweest. Dus had ik altijd van zoete dingen in huis. Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het doen door zo lang mogelijk op een dropje te zuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het spugen is er maagzuur langs je keel omhoog gekomen. Maagzuur bevat een pH van 2 en tast de binnenkant van je slokdarm aan, daarom heb je nu zo'n branderig gevoel in je keel. Om het zuur te neutraliseren moet je er iets basisch tegenover zetten. De makkelijkste manier om dat te doen is om een glaasje melk te drinken of om op een rennie (of een ander merk maagtablet) te zuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel juist, Annigje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Probeer eens een waterijsje.
De kou daarvan zou verdovend kunnen werken.

Mensen bij wie hun amandelen net geknipt zijn, hebben ook keelpijn en krijgen in het ziekenhuis ijs te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk is bij (jarenlange ervaring hiermee :-)) wat het beste werkt. Het calcium (krijt) in de melk neutraliseert (maag)zuur.
Klinkt misschien wat gek, maar ik gorgel er een tijdje heel voorzichtig mee en slik het dan door.
Je zou hetzelfde kunnen doen met iets als Gaviscon in vloeibare vorm dat ook dezelfde calciumbasis heeft plus nog wat extra zuurremmers.
Zoals al eerder opgemerkt kun je daarna nog iets honingachtigs eten of zuigen op een honingdropje vanwege het verzachtende effect van honing.