Hoeveel tranen kun je maximaal 'produceren'?

Je ziet wel 'ns in van die tekenfilms als er iemand huilt dat er gelijk een tsunami komt van tranen. Maar hoeveel tranen kan een mens maximaal 'produceren'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per uur, per dag, per jaar of op een mensenleven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eenmaal erg aan 't huilen bent.

Antwoorden (1)

"Niemand weet precies hoeveel traanvocht een mens gemiddeld in z'n leven produceert. Om te beginnen reageert iedereen emotioneel heel verschillend en het is bijvoorbeeld onmogelijk om te tellen hoeveel keer iemand een beetje vocht in de ogen krijgt. Specialisten schatten de hoeveelheid tranen die in een mensenleven worden geplengd op minimaal 70 liter per oog. Dit is slechts de basishoeveelheid, dit wil zeggen de minimumhoeveelheid om de ogen vochtig te houden: bij deze schatting werd geen rekening gehouden met tranen van verdriet of woede."