Is er iets mis met me?

Ik heb sinds kort een paar nieuwe standpunten, vanuit het niets. Best vreemd. De standpunten houden vooral in dat eten niet belangrijk is, dat er niet zoiets is als te dun, en dat ik dik ben. Wat volgens mijn BMI helemaal nergens op slaat, overigens.
Ik heb op dit moment even een helder momentje, want ik wil eten, en er is zo'n schreeuw stemmetje wat -dat wat ik net dus zei- tegen me loopt te schreeuwen. Ik denk dat ik toch maar ga eten, maar is er wat mis met me? Want ik geloof niet dat dit helemaal normaal is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel je je dan ook schuldig als je wel hebt gegeten?
En wil je ook echt graag afvallen?
Jou punten klinken namelijk een beetje als anorexia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lotte: de punten klinken als een eetstoornis, anorexia is een klein onderdeel van heel veel eetziektes. Je kunt in zo een geval dus beter eetstoornis zeggen dan anorexia. Wel goede reactie!!
anneliez
13 jaar geleden
+ voor je vraag, want ik vind het heel goed, dat je al beseft dat er iets niet klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chelsea16: Ja, daar heb je wel een punt.
Dat had ik misschien beter kunnen zeggen.
Ik ben overigens geen onwetende wat betreft eetstoornissen, ik heb er zelf nota bene één gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lotte18: ja het word snel gezegd hoor anorexia het is soort van: 'wil je amstel' maar men bedoeld bier :p. Ben je er wel helemaal overheen?? Ik had een vriendin met een eetstoornis, echt niet leuk :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chelsea16: Inderdaad, anorexia wordt veel gezegd, over boulimia hoor je al veel minder laat, staan over een combinatie van beide, orthorexia (bij veel mensen nog onbekend) of NAO (Niet Anders Omschreven). Dat is jammer. Nee, ik ben er helaas nog niet helemaal overeen, maar durf wel te zeggen dat ik een flink eind ben en ben ervan overtuigd dat ik er helemaal vanaf ga komen. Dat wil ik heel graag namelijk. Dat moet trouwens moeilijk voor je geweest zijn, zo'n vriendin met een eetstoornis, ik weet hoe zwaar het voor de omgeving kan zijn.

Het beste antwoord

Dat klinkt alsof je ongezonde standpunten aan het krijgen bent, en dat je je nu in elk geval af en toe nog heel goed bewust bent dat die niet kloppen.
Ik adviseer je naar je huisarts te gaan en om hulp te vragen, om te voorkomen dat die standpunten jou straks de baas worden en je grote problemen gaan bezorgen.
Ik raad je ook aan er met je ouder(s) over te praten, zodat je er niet alleen voor staat.
Bedenk dat een eetprobleem (waar dit nogal op lijkt) meestal niets met eten te maken heeft, maar met bijvoorbeeld onzekerheid en dingen onder controle willen hebben. Vraag je eens af of je weet waar het bij jou vandaan komt.
Ik hoop dat je dapper genoeg bent om hulp te zoeken, want als dit nog maar net begonnen is, is het nog relatief makkelijk er vanaf te komen.
Sterkte en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap...
Wow, had niet door dat het zo ernstig was.

Andere antwoorden (5)

je staat op het punt een groot persoonlijk probleem te ontwikkelen, ga hier over praten, nu er nog een weg terug. ETEN IS LEVEN!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ga gauw met iemand praten hierover want anders gaat het misschien helemaal de verkeerde kant op en dat wil je niet. Je kunt beter snel aan de bel trekken zodat er nog iets aan te doen is. Ik wens je heel veel wijsheid en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!! +++
Klinkt als Anorexia Nervosa.
Een vriendin van me is overleden aan de gevolgen hier van.(ze woog nog maar 29 kilo)
Zij hoorde ook dat stemmetje...
Vond zichzelf ook te dik.
Ik ben ook te mager.
Ik ben ook een eetstoornis aan het ontwikkelen.
Ik weet het zelf en ben nu bezig voor hulp.
Ik werd gisteren door een arts doorverwezen naar de Ursulakliniek voor Eetstoornissen.
Zoek op tijd hulp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij! Maar er zijn heel veel eetstoornissen die met heel heel heel veel vragen lijsten en onderzoeken worden uitgetest'', dus ipv anorexia kun je beter eetstoornis zeggen, maar top antwoord dus nogmaals ++ :) en veel sterkte (want ik begrijp uit je antwoord dat je zelf ook een behandeling gaat krijgen??) Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!!!
Echt fijn zo'n opstekertje.
Doet me goed,echt..:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) je komt er wel!!! Je kent de gevolgen en je weet dat je eraan moet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het erkennen dat je hulp nodig hebt is vaak de zwaarste stap, al is het traject daarna soms ook erg moeilijk.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!
Ik hoop dat vraagstelster het juiste zal doen en niet naar dat stemmetje blijft luisteren..
Moeilijk.Ik heb die strijd ook in mijn koppie..
Op tijd hulp zoeken,echt,het kan zo'n gevaarlijke ziekte zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, en heel veel sterkte!
Weetje, zo ernstig had ik het eigenlijk nog niet eens ingeschat... je reactie zorgt er wel voor dat ik inzie dat het ook echt niet gezond is, drm, nogmaals, dankje!
Bovenstaande antwoorden zeggen genoeg, maar ze zeggen wel eens een beeld zegt meer dan duizend woorden, dus kijk hier maar even naar; http://forum.fok.nl/topic/1582519

Eten niet belangrijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++ en het is nog echt ook he !! :'( om te janken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het erge is: Er zijn online groepen anorexiapatienten te vinden die juist dit soort foto's zoeken als inspiratie. Om af te vallen, wel te verstaan. Kun je nagaan hoe ver van de realiteit patienten kunnen komen. Het is echt een slopende ziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch ook wel erg. begin mij af te vragen of mijn antwoord nog binnen de richtlijnen valt dan. mja je kan van al dat goed is slecht maken en anders om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeh, valt niet binnen de richtlijnen, toch bedankt, want dat is één van de dingen die ik dus niet hoop te bereiken in mijn leven. Eens kijken of het stemmetje nu ophoudt..
ga hulp zoeken via je ouders, dokter wie dan ook. Je kunt dit waarschijnlijk niet alleen oplossen. Maar je bent beter te redden als je nog maar met je voeten in het moeras staat, dan wanneer je er al tot je nek inzit.
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoord! +je
Geloof me, het heeft helemaal geen zin om weinig of niets te eten en je lichaam zal er alleen maar schade door oplopen. Ik heb zelf een eetstoornis gehad toen ik 23 jaar was, werd niet meer ongesteld en als ik nu naar foto's kijk van die tijd, zag eruit als een lijk, terwijl ik dacht dat ik mooi mager was!! Ik ben nu 51 jaar en ben altijd zeer streng voor mezelf gebleven qua eten want stel je voor dat ik dikker zou worden. Heb nooit geen kinderen gekregen (niet zeker of het komt door de schade die ik heb aangericht maar gevoelsmatig denk ik van wel) en na jarenlang altijd maar mager te hebben willen zijn is mijn gezicht nu ook vol met lijnen en kan ik jaloers kijken naar vrouwen die ik ken en wel gewoon aten, van het leven genoten en er daarom nu misschien volslank of zelfs wat dikkig uitzien maar ook nog mooie gezichten hebben en geen bos strohaar zoals ik heb omdat je door te weinig vocht in je lijf ook nog van dat uitgedroogde haar krijgt op een gegeven moment. Dus leer van mijn verhaal, doe het niet, eet normaal en geniet en blijf er, ook als je ouder wordt, jong en stralend uitzien. Daar ben je echt veel blijer mee op een gegeven moment dan mager zijn, echt waar!! Sterkte ermee..................