Ik ben gisteren erg ziek geworden van medicijnen

ik heb een verhoogde bloeddruk. ik heb v/d huisarts het medicijn doxazosine voorgeschreven gekregen. Ik slik het nu een week. ik had gelijk al klachten, zoals rugpijn, druk op mijn ogen, duizelig. Dit is wel opgehouden. Gisteren, halverwege de ochtend werd ik pas echt goed ziek. ik kon mij haast niet meer bewegen van de spierpijn en koude rillingen, geen eetlust en koorts. Natuurlijk gebeld met de huisarts(plaatsvervanger), het werd een beetje afgedaan alsof ik de griep had. Advies was: gewoon door gaan met medicijnen slikken en voor de spierpijn werd gezegd neem maar een paracetamol. Nu zijn bijna al mijn klachten verdwenen, nog een beetje last van mijn rug, nog steeds geen eetlust erg veel dorst. Mijn vraag is nu, ik wil stoppen met de medicijnen, ik ben erg bang dat ik weer zo ziek ga worden. Wat zouden jullie doen?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik heb al jaren last van hoge bloeddruk. ik heb vrijwel al alle medicijnen gehad voor hoge bloeddruk. ik krijg van alle erge bijwerkingen. Nu krijg ik van veel medicijnen bijwerkingen. ik ben ook allergisch voor penicilline, tramadol, ga zo maar door.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ziet er inderdaad naar uit dat je een griepje onder de leden had, en dat dit toevallig samenviel met je nieuwe medicijnen. Als je nu geen last meer hebt, kun je ze toch gewoon blijven innemen. Mocht het nog een keer voorkomen, dan zou ik het nogmaals met de huisarts bespreken. Toegevoegd na 7 minuten: Heb je overigens de bijsluiter geraadpleegd? Daarin staan alle (mogelijke) bijwerkingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100